اخبار داغ

امنیت شغلی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و طبق بررسی های صورت گرفته ، امنیت شغلی یا Job Security به این معنی است که شما مطمئن هستید که برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی کار دارید. در حقیقت، شما مطمئن هستید که کارفرما با همه تغییراتی که از نظر اقتصادی-اجتماعی خواهد افتاد، شما را در آن مجموعه نگاه […]

اشتراک گذاری
22 آذر 1399
55 بازدید
کد مطلب : 14042

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و طبق بررسی های صورت گرفته ، امنیت شغلی یا Job Security به این معنی است که شما مطمئن هستید که برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی کار دارید. در حقیقت، شما مطمئن هستید که کارفرما با همه تغییراتی که از نظر اقتصادی-اجتماعی خواهد افتاد، شما را در آن مجموعه نگاه می‌دارد و احتمال بیکار شدن‌تان پایین است.چیزی که خیلی‌ها قبلا کارفرما رو بابتش مسئول می‌دونستند اما الان موضوعی‌است که خودِ افراد هم باید به آن فکر کنند.حقیقت اینه که گاهی تعدیل نیرو برای کاهش هزینه‌ها در اثر اتفاقاتی مثل گسترش ویروس #کرونا ( که دیدیم برخلاف میل همه، بعضی از کسب‌وکارها رو مجبور به کاهش نیرو کرد) اتفاق میوفته.


پس باید هر کس به فکر امنیت شغلی خودش باشه و با نگاه وسیع‌تر به موضوع، خودش رو از لیستِ تعدیلی‌ها دور کنه.حتی اگر تعدیلی هم در کار نباشه، شما با عملکرد ضعیف امنیت شغلی نخواهید داشت. پس باید به‌فکر باشید.

پنج راهکار جهت تأمین امنیت شغلی :

  1. وقت شناسی : وقت شناسی به شما امنیت شغلی میده چرا که ثابت میکنه واقعا حرفه ای هستید و اعتبار شما رو بعنوان کارمند مطمئن بالا میبره.
  2. از سیاست های دفتری خودداری کنید:وقتی شایعه پراکنی و سخن چینی در شرکت بیداد میکنه شما به رفتار مثبت خود ادامه دهید و فقط روی کار خود تمرکز کنید.
  1. مهارت های خود را افزایش دهید:کارفرمایان نسبت به کارکنانی که تلاش می کنند تا بیشتر یاد بیگیرند دید خوبی دارند، یادگیری مهارت های جدید باعث میشه تا در آینده بهتر استخدام شوید و در شغل فعلی خود نیز عملکرد بهتری داشته باشید.
  2. فعال باشید:تلاش کنید در زمانی که کارها بر وفق مراد پیش نمی روند ، ایده های عملی ارائه دهید و در زمان های دشوار خونسردی خود را حفظ نمائید.
  1. به همکاران خود کمک کنید:مشتاقانه به سمت همکارانتان دست یاری دراز کنید، به آنها کمک کنید، پیشنهاد دهید و وقتی در شرایط سختی قرار دارند با آنها همدردی کنید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *