اخبار داغ

مدیرعامل بوگاتی و لامبورگینی: موتورهای درون‌سوز باید تا حد امکان زنده نگه داشته شوند

با آنکه گروه فولکس واگن سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی برقی‌سازی محصولات خود انجام داده، ولی برندهای رده‌بالا و لوکس این خانواده بزرگ استقبال گرمی از پیشرانه‌های الکتریکی نداشته و حتی بعضا روی خوشی به آنها نشان نمی‌دهند. به عنوان نمونه لامبورگینی تولیدات خود را فقط با موتورهای بنزینی V8، V10 و V12 به فروش می‌رساند؛ بوگاتی […]

اشتراک گذاری
21 آذر 1399
48 بازدید
کد مطلب : 14017

با آنکه گروه فولکس واگن سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی برقی‌سازی محصولات خود انجام داده، ولی برندهای رده‌بالا و لوکس این خانواده بزرگ استقبال گرمی از پیشرانه‌های الکتریکی نداشته و حتی بعضا روی خوشی به آنها نشان نمی‌دهند. به عنوان نمونه لامبورگینی تولیدات خود را فقط با موتورهای بنزینی V8، V10 و V12 به فروش می‌رساند؛ بوگاتی هم دست از سر موتور ۸ لیتری W16 خود بر نمی‌دارد!

استفان وینکلمن که علاوه بر مدیریت بوگاتی، سکان هدایت لامبورگینی را نیز در اختیار گرفته، اخیرا مصاحبه‌ای با نشریه انگلستانی تاپ گیر انجام داده و به نکات جالبی در رابطه با آینده صنعت خودرو اشاره کرده است.

آقای وینکلمن در مصاحبه خود از علاقه‌اش به موتورهای درون‌سوز صحبت کرده و گفته باید «تا زمانی که امکان دارد» این موتورها را زنده نگه داشت. وی معتقد است دو برند لامبورگینی و بوگاتی تیراژ تولید بسیار محدودی دارند، از این رو اثرات منفی آنها بر محیط زیست نیز خیلی کم‌تر از برندهای تولید انبوه است.

مدیرعامل بوگاتی افزوده دارندگان مدل‌های مختلف این کمپانی به ندرت با خودروی خود رانندگی می‌کنند، طوری که میانگین کارکرد هر دستگاه شیرون چیزی در حدود هزار مایل (۱۶۰۹ کیلومتر) است.

مرد پر سر و صدای جهان خودرو به نشریه تاپ گیر گفته در آینده نزدیک و تا پایان دهه کنونی، خبری از سوپر اتومبیل یا ابرخودروی الکتریکی با نشان لامبورگینی و بوگاتی نخواهد بود.

آقای وینکلمن دلیل این مساله را عدم پیشرفت کافی تکنولوژی‌های مرتبط با خودروهای برقی – مثل میزان شارژدهی و عملکرد پیشرانه‌های الکتریکی – دانسته و اضافه کرده باید مشکلاتی چون هزینه و قوانین را نیز در نظر گرفت.

در کنار مواردی که ذکر شد، به اعتقاد استفان وینکلمن باید اطمینان پیدا کرد مشتریان آمادگی پذیرش محصولاتی برقی از لامبورگینی و بوگاتی را داشته و در صورت عرضه از آنها استقبال خواهند نمود.

اگر چه علی‌رغم برخی شایعات، بوگاتی هنوز هیچ اقدام عملی نسبت به برقی‌سازی محصولات خود انجام نداده، اما لامبورگینی با معرفی سیان FKP 37 گام اول را در این زمینه برداشته است.

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، این سوپر اتومبیل تولید محدود بر اساس اونتادور توسعه یافته و از تکنولوژی هیبرید مبتنی بر ابرخازن سود می‌برد.

آقای وینکلمن مهم‌ترین اولویت خود در دوره دوم مدیریت کمپانی لامبورگینی را جانشین اونتادور عنوان کرده است. شاید بدانید سنت‌آگاتایی‌ها تایید کرده‌اند جانشین این مدل محبوب نیروی خود را از یک پیشرانه هیبریدی که قلب اصلی آن را موتور V12 تشکیل می‌دهد، دریافت خواهد نمود.

نسل بعدی هوراکان و اوروس نیز از اولویت زیادی برای آقای وینکلمن برخوردار هستند. او بدون وارد شدن به جزئیات، به تاپ گیر گفته آنچه که رئیس دپارتمان تحقیق و توسعه و سر طراح لامبورگینی روی آن کار می‌کنند را مشاهده کرده است.

ناگفته نماند بوگاتی خود را برای توسعه دومین محصول جهت عرضه در کنار شیرون آماده کرده بود، اما شیوع ویروس کرونا سبب شد فولکس واگن این پروژه را متوقف کند. برخی بر این باور بودند مدل مذکور در مقایسه با شیرون، قیمت به مراتب کمتری داشته و احتمالا مثل کانسپت گالیبیر در کلاس خودروهای گرند تورر (GT) قرار می‌گرفت.

منبع: دیجیاتو و motor1

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *