اخبار داغ

رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کلید خورد .

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با محوریت معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارزیابی و رتبه‌بندی می شوند. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با محوریت معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند. برای اجرای این منظور شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی بر پایه […]

اشتراک گذاری
21 آذر 1399
53 بازدید
کد مطلب : 14034

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با محوریت معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارزیابی و رتبه‌بندی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با محوریت معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند.

برای اجرای این منظور شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی بر پایه اسناد بالادستی از جمله نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های کلان علم و فناوری تدوین و تصویب شده است و لازم است دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نسبت به تکمیل پرسشنامه‌های مربوطه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به نشانی https://ur.isc.ac.ir اقدام کنند.

این ارزیابی و رتبه‌بندی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) به انجام می‌رسد.

مسئولیت اجرای این طرح برعهده پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نهاده شده است و از دانشگاه‌ها و مؤسساتی که در گام نخست این فرایند انتخاب شده‌اند دعوت می‌شود هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در پایگاه یادشده اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *