اخبار داغ

ضرورت گسترش همکاری تهران و وین

سفیر ایران در اتریش بر ضرورت گسترش همکاری ایران و اتریش تاکید کرد و گفت: ایران دارای ظرفیت بالایی در بخش فنی است. به گزارش تجهیز نیوز، عباس باقرپور اردکانی امروز (چهارشنبه، ۱۹ آذرماه) در ششمین نشست کارگروه انرژی ایران و اتریش با اشاره به اینکه این کارگروه یکی از فعال‌ترین گروه‌های مشترکی است که […]

اشتراک گذاری
19 آذر 1399
41 بازدید
کد مطلب : 13898

سفیر ایران در اتریش بر ضرورت گسترش همکاری ایران و اتریش تاکید کرد و گفت: ایران دارای ظرفیت بالایی در بخش فنی است.

به گزارش تجهیز نیوز، عباس باقرپور اردکانی امروز (چهارشنبه، ۱۹ آذرماه) در ششمین نشست کارگروه انرژی ایران و اتریش با اشاره به اینکه این کارگروه یکی از فعال‌ترین گروه‌های مشترکی است که در شناسایی زمینه‌های همکاری دوجانبه نقش مهمی داشته است، اظهار کرد: من اطمینان دارم نشست امروز نتایجی مثبت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گروه‌های کاری مشترک در همکاری سازنده و توسعه مناسبان میان نهادهای دولتی و بنگاه‌های اقتصادی هر دو کشور بی‌گمان اهمیت بسیاری دارد، افزود: ظرفیت همکاری تهران و وین به‌دلیل تحریم‌های ایران با کاهش همراه شده است اما امیدوارم دو طرف به همکاری، طرح ایده‌ها و سازوکارهای نوآورانه در گسترش همکاری‌های دوجانبه ادامه دهند.

سفیر ایران در اتریش ضمن اشاره به ظرفیت‌های فنی موجود در بخش انرژی ایران و توان بالای متخصصان ایرانی به عنوان یکی از محورهای گسترش همکاری، گفت: تهران و وین می‌توانند از این ظرفیت در چارچوبی متقابل بهره‌مند شود.

باقرپور ادامه داد: ایران و اتریش می‌توانند برای تدوین برنامه‌ای مشترک در زمینه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی بخش پایین دستی صنعت نفت و گاز با هم همکاری کنند.

وی با این پیشنهاد که نشست مشترک ایران و اتریش با همکاری اتاق بازرگانی دو کشور بلافاصله پس از پایان بحران کرونا در تهران یا وین برگزار شود، تاکید کرد: سفارت ایران در اتریش از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌کند، امیدواریم با روشی کارآمد و ثمربخش به اهداف این گروه‌های کاری دست یابیم.

ششمین نشست کارگروه انرژی ایران و اتریش با حضور سفیران دو کشور امروز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *