اخبار داغ

ساخت لوله ۱۶ اینچ سیال‌ ترش در نفت مرکزی آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت خط لوله ۱۶ اینچ به‌منظور انتقال گاز ترش میدان‌های دهلران، دانان و آذر به کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ برای اجرا در موقعیت دهلران در غرب کشور با استفاده از کالاهای تولید داخل آغاز شد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، پیمان ایمانی، مدیر […]

اشتراک گذاری
19 آذر 1399
47 بازدید
کد مطلب : 13791

عملیات اجرایی ساخت خط لوله ۱۶ اینچ به‌منظور انتقال گاز ترش میدان‌های دهلران، دانان و آذر به کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ برای اجرا در موقعیت دهلران در غرب کشور با استفاده از کالاهای تولید داخل آغاز شد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، پیمان ایمانی، مدیر مهندسی و ساختمان این شرکت گفت: لوله مورد اشاره از نوع بدون درز و مناسب سیال‌ ترش است که برای نخستین بار با قطر ۱۶ اینچ بر اساس استانداردهای بین‌المللی در کشور تولید شده و در خروجی ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران به طول ۵۸ کیلومتر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ کیلومتر لوله با مشخصات فنی مورد نظر از سوی سازنده داخلی تولید شده است، افزود: با احداث این خط لوله روزانه ۱۵۳ میلیون فوت مکعب گاز ترش از میدان‌های دهلران، دانان و آذر برای تامین خوراک کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ به موقعیت این کارخانه در چشمه خوش انتقال خواهد یافت.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در زمینه ویژگی و مزیت‌های اجرای این پروژه توضیح داد: با توجه به راهبرد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حمایت و استفاده حداکثری از توان و ظرفیت‌های داخل کشور و همچنین در راستای برنامه‌های کلان اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید، ساخت لوله‌های کاربردی در این پروژه که به لحاظ خورندگی گاز ترش با مواد اولیه و آلیاژ خاصی ساخته می‌شود در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

ایمانی با قدردانی از گروه متخصصان سازنده این نوع لوله اظهار کرد: در این‌ زمینه، گروه متخصصان این شرکت مشتمل بر همکاران امور فنی، مهندسی ساختمان و بازرسی فنی در هم‌افزایی و تبادل دانش فنی مستمر با متخصصان شرکت سازنده داخلی، زمینه بومی‌سازی و ساخت این نوع لوله با مشخصات پیش‌گفته را فراهم آوردند.

وی با اشاره به‌صرفه‌جویی ارزی به میزان ۲۵ میلیون دلار به سبب تولید این لوله‌ها در داخل کشور گفت: در چارچوب برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌شود با تولید ۳۸ کیلومتر دیگر از لوله‌های موردنیاز، این پروژه تا پایان بهمن‌ماه به‌طور کامل اجرا شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *