اخبار داغ

با دیدن بعضی مناطق خوزستان انسان شرمنده می‌شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه انسان با دیدن بعضی مناطق استان خوزستان شرمنده می‌شود، گفت: مشکلات استان به بحث فاضلاب ختم نمی‌شود و موضوعاتی مانند اشتغال و آب شرب بحث‌های مهم این استان هستند. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کشور صبح […]

اشتراک گذاری
19 آذر 1399
101 بازدید
کد مطلب : 13822

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه انسان با دیدن بعضی مناطق استان خوزستان شرمنده می‌شود، گفت: مشکلات استان به بحث فاضلاب ختم نمی‌شود و موضوعاتی مانند اشتغال و آب شرب بحث‌های مهم این استان هستند.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کشور صبح امروز در جلسه با مجمع نمایندگان خوزستان اظهار کرد: با دیدن بعضی مناطق استان خوزستان، انسان شرمنده می‌شود. مردمی که در ۸ سال دفاع مقدس در خط مقدم بودند. 

وی افزود: این همه امکانات و ظرفیت‌های خدادادی در استان خوزستان وجود دارد باید استفاده شود. دیشب به استاندار گفتم که ۲۲ الی ۲۳ میلیارد مکعب آب در پشت سدهای استان است ولی متاسفانه تعداد ۵۵۰ روستا در استان هنوز آب ندارند و با تانکر آب حمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: نرخ رشد بیکاری رسمی در استان ۱۴/۵ درصد و غیر رسمی تا ۲۵ درصد گفته می‌شود و این‌ها مشکلاتی است که باید توجه شود و صرفاً مشکل آبگرفتگی تنها مشکل استان نیست.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما در مرکز و استان پیگیری مسائل اصلی است، ابراز کرد: در جلسات ماهشهر و استان تصمیمات خوبی گرفته شد، پیشنهادهای اجرایی را مطرح کردیم بعضی پیشنهادها ضربتی هستند و فوریت دارند و بعضی مانند شبکه فاضلاب زمان‌بر هستند. به دنبال پیگیری چند مسئله جدی و اصلی استان هستیم. 

وی تصریح کرد: در بحث مطالعات آب‌های سطحی استان با همکاران به یک زمان‌بندی رسیدیم که از اعتبارات خود استان و شهرداری می‌توانند استفاده کنند.

درویشیان در رابطه با خسارت‌های وارد شده اذعان کرد: راجع به خسارت‌هایی که در آبگرفتگی منازل وارد شده مقرر شد با فوریت در خصوص تامین خسارت وسایل منازل و اهدای وام با درصد سود پایین، بنیاد مسکن قبل از تخصیص اعتبار دولت از اعتبارات خود استفاده کند که در این خصوص تیم‌ها مستقر هستند تا بررسی و ارزیابی خسارت‌ها را انجام دهند.

وی افزود: در خصوص دو منطقه کمپ‌بی و گاما که بازدید کردیم و وضعیت اسفناکی دارند که تا آدم نبیند باور نمی‌کند، قرار شد از ظرفیت منطقه ویژه یا آزاد استفاده شود و کل هزینه ساخت منازل را برعهده بگیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در جلسات و بازرسی‌ها و صحبت‌هایی که با آقای استاندار داشتیم مقرر شد با ترک فعل‌هایی که صورت گرفته و مستند است، برخورد جدی شود. دو سه مورد برخورد صورت گرفته است. خواهش دارم مستنداتی محکمه پسند در اختیار ما گذاشته شود تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد. چون تا مستندات نباشد از ما پذیرفته نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در سه سال اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان در دو شهر ماهشهر و بندر امام هزینه شده است و باید بررسی کرد این مبلغ به چه شکل هزینه شده است و نظارت کامل صورت گیرد. همچنین آمار تمام شاغلین در شرکت‌ها که چه تعداد بومی و غیربومی هستند گرفته شود و از این پس نظارتی صورت گیرد تا نیروی غیربومی به کار گرفته نشود مگر تخصص‌هایی که در استان نباشد.

وی بیان کرد: تعدادی از شرکت‌ها در مناطق آزاد برای فرار از مالیات و مسائل دیگر صوری ثبت شده‌اند و فعالیت خارج از منطقه دارند. در این راستا کمیسیون ماده ۱۰۰ باید اصلاح شود که در حال بررسی است و با کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارتباط برقرار کردیم و بسته‌ای آماده کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: باید در این دوره تحولی که در قوه قضاییه با حضور آیت‌الله رئیسی رقم خورده و ما جدیت ایشان را در پیگیری امورات مردم شاهدیم، با اینکه خیلی از این موضوعات ارتباطی با قوه ندارد وارد می‌شویم، چون اعتقاد داریم در برخی امور اگر قوه قضاییه وارد نشود، مسائل حل نمی‌شوند.

وی با انتقاد از عدم پرداخت و تخصیص اعتباراتی که حق خوزستان است، بیان کرد: حق آلایندگی با جرائم بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان می‌شود که به خوزستان داده نشده است و حق نفت هم در این سال‌ها به طور کامل به خوزستان تخصیص نیافته است که اگر همین‌ها گرفته شود بسیاری از مشکلات استان حل خواهد شد.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد صدای واحدی از نمایندگان و دغدغه‌مندان وجود ندارد. اگر همه در خصوص یک مشکل پیگیری کنند حتماً اثرش بیشتر خواهد بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *