اخبار داغ

برطرف شدن مشکلات اداری اندیکا، لالی و هفتکل با ارتقاء اداره امور مالیاتی مسجدسلیمان به معاونت/ اولویت رسیدگی به دریافت حق آلایندگی مالیات از صنایع

 به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ایلنا ، محمد مسیحی در نشست بررسی مشکلات مالیاتی شهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد: خوزستان با دارا بودن منابع سرشار و داشتن یک سوم از آب‌های کشور، برخورداری از نفت و گاز در جایگاه‌های اول و دوم، استانی غنی در بحث کشاورزی و همچنین باوجود ظرفیت […]

اشتراک گذاری
18 آذر 1399
29 بازدید
کد مطلب : 13604

 به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ایلنا ، محمد مسیحی در نشست بررسی مشکلات مالیاتی شهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد: خوزستان با دارا بودن منابع سرشار و داشتن یک سوم از آب‌های کشور، برخورداری از نفت و گاز در جایگاه‌های اول و دوم، استانی غنی در بحث کشاورزی و همچنین باوجود ظرفیت و قدرت بالا در صنایع مادر اما متأسفانه از منظر شاخص‌های توسعه‌یافته، وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با بیان وابستگی کشور به اقتصاد نفتی در سطح کلان کشوری، افزود: چرا در یک‌ منطقه نفت‌خیز مانند مسجدسلیمان، باید شاهد چنین مشکلات ناراحت‌کننده‌ای در این شهرستان و دیگر شهرستان‌های این استان باشیم.

مسیحی بهترین ابزار تأمین مالی برای دولت‌ها را اخذ مالیات دانست و راز موفقیت در این مه را نظام‌ مالیاتی هدفمند و کارکردهای مرتب بر مالیات عنوان کرد.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: در شرایط سخت اقتصادی، اثرات مخرب تحریم‌ها و همچنین رکود اقتصادی ناشی از پدیدار شدن و شیوع ویروس کرونا، مسئولان مالیاتی باید از فعالان اقتصادی حمایت کنند. هدف اثر توزیع مالیاتی آن هست که از سطوح بالا درآمدی و ثروتمند گرفته و برای سطوح پایین‌تر هزینه شود.

برطرف شدن مشکلات اداری اندیکا، لالی و هفتکل با ارتقاء اداره امور مالیاتی مسجدسلیمان به معاونت، از دیگر مباحث طرح شده از سوی وی بود و در ادامه بیان کرد: بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که معمولا بین ۲۵ تا ۳۰ درصد آن از محل عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده تأمین می‌شود که با تصویب لایحه اصلاح مالیات بر ارزش‌افزوده سهم دولت و شهرداری برابر خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به دریافت حق آلایندگی‌ها و توجه به مناطق محروم خاطرنشان کرد: دریافت حق آلایندگی‌ها و اخذ مالیات از صنایع و کارخانه‌ها در مناطق محروم، باید در اولویت رسیدگی اداره کل امور مالیاتی خوزستان باشد. برخی از صنایع و کارخانه‌های آلاینده در لیست این سازمان نیستند که نماینده مردم همان شهر می‌تواند پیگیر این موضوع باشد. بخشنامه‌ای در خصوص عوارض آلایندگی نفت داشتیم که استان‌های نفت‌خیز مانند خوزستان، استفاده‌های خوبی از این بخشنامه داشتند

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *