اخبار داغ

بازدیدمدیربحران سازمان بهزیستی از مدد جویان شهرستان کارون

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، امروز ۱۸ آذرماه، در جلسه مدیریت بحران بهزیستی خوزستان با حضور مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل، معاونان و روسای بهزیستی شهرستان‌های استان، از طریق وب برگزار شد. مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان […]

اشتراک گذاری
18 آذر 1399
46 بازدید
کد مطلب : 13706

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، امروز ۱۸ آذرماه، در جلسه مدیریت بحران بهزیستی خوزستان با حضور مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل، معاونان و روسای بهزیستی شهرستان‌های استان، از طریق وب برگزار شد.

مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور، در این نشست ضمن اشاره به اهمیت بالای پدافند غیرعامل در پیشگیری از وقوع حوادث و خسارت‌ها اظهار کرد: یک هفته قبل از بارندگی‌های اخیر ضمن اعلام آماده‌باش به استان‌ها، دستورالعمل‌های لازم ابلاغ و همچون سنوات قبل، استان‌های معین برای ارائه خدمات و کمک‌های لازم به استان‌های خسارت‌دیده مشخص شد.

او ضمن تأکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای  کاهش خسارات ناشی از بارندگی‌های شدید و سیل، رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی کشور را خواستار شد.

محمدرضا کاظم‌زاده با اشاره  به نقش‌آفرینی خوب  تیم‌های اورژانس اجتماعی، محب و توان‌بخشی مبتنی بر جامعه بهزیستی در بحران‌ها افزود: تیم‌های اورژانس اجتماعی و محب و  کارشناسان CBR (توان‌بخشی مبتنی بر جامعه) با ارائه خدمات روان‌شناختی و توان‌بخشی به جامعه هدف، نقش  بسزایی در کاهش استرس و اضطراب ناشی از بحران‌های مختلف داشته‌اند.

مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور، گفت: بهزیستی فعالیت‌ها و وظایف گسترده‌ای را برعهده دارد که پرداخت‌های الکترونیکی سازمان مثل مستمری مددجویان، یارانه مراکز، سامانه دانشجویی و دیگر خدمات، در راستای شفاف‌سازی و پاسخگویی به مردم و دولت الکترونیک و همچنین دسترس‌پذیر بودن خدمات سازمان در طول شبانه‌روز برای جامعه هدف و مردم، ازجمله وظایف این سازمان محسوب می‌شود.

راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در سطح کشور، و ارائه خدمات مناسب و اصولی توسط این مراکز جهت بالا رفتن راندمان کار و در پی آن کاهش مراجعات حضوری و غیرضروری به ادارات بهزیستی در سراسر کشور، ازجمله برنامه‌های آتی مطرح شده از سوی وی در این سازمان بود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم جلسات مدیریت بحران در استان‌ها به‌طور مستمر و ماهیانه برگزار و کلیه مراکز، آمادگی لازم در شرایط بحرانی را داشته باشند تا در شرایطی مثل قطعی برق، سیل و سایر موارد، به‌موقع با تجهیزات و اقدامات پدافندی وارد عمل شوند.

وی تأکید کرد: قانون مدیریت بحران برای همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است و بر اساس این قانون تمامی اموال منقول وغیرمنقول مراکز باید بیمه شوند.

 مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز در ادامه این نشست، ضمن ارائه گزارش از اقدامات ستاد مدیریت بحران استان در بحران‌ها و خصوصاً بارندگی‌های اخیر گفت: دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان بهزیستی کشور، به شهرستان‌ها  ارسال و برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته است.

غلامرضا صدیق راد افزود: برای  مراکز آسیب خیز مکان‌هایی به‌عنوان مراکز ایمن و معین در نظر گرفته شد تا در شرایط بحرانی و قبل از وقوع حادثه، خدمات و تجهیزات امدادی و نقل‌وانتقال سریع  به مراکز امن انجام شود.

گفتنی است؛ مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور، به همراه مدیرکل بهزیستی خوزستان، از منازل تعدادی از مددجویان در مناطق سیل‌زده شهر کارون بازدید کردند

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *