اخبار داغ

طرح‌های تحقیقی پژوهشگاه نفت منطبق با نیازهای صنعت است

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: همه پروژه‌هایی این مجموعه برگرفته از نیازهای صنعت است و این خود به افرایش اثربخشی پروژه‌ها کمک می‌کند. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی در سومین نشست مجمع رؤسای پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی کشور با اشاره به رویکردهای محوری فعالیت‌های این سازمان […]

اشتراک گذاری
17 آذر 1399
38 بازدید
کد مطلب : 13510

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: همه پروژه‌هایی این مجموعه برگرفته از نیازهای صنعت است و این خود به افرایش اثربخشی پروژه‌ها کمک می‌کند.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی در سومین نشست مجمع رؤسای پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی کشور با اشاره به رویکردهای محوری فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد: پژوهشگاه صنعت نفت خود را یک سازمان پژوهش و فناوری می‌داند و این به آن معناست که پژوهش را با هدف توسعه فناوری و ایجاد ارزش برای صنعت نفت انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: هرچند مقاله‌های جزو برون‌دادهای میانی پژوهشگاه به شمار می‌آید، اما برون‌داد نهایی این سازمان تولید فناوری است که با کمک بخش خصوصی تجاری‌سازی می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تأکید بر اینکه انجام پژوهش‌های بنیادی جزو وظایف این پژوهشگاه نیست، عنوان کرد: پژوهش‌های بنیادی جزو فعالیت‌هایی است که باید از سوی دانشگاه‌ها پیگیری و انجام شود و اقدام‌های اولیه‌ای در حوزه فناوری از سوی آنها صورت پذیرد و در نهایت پژوهشگاه‌هایی مانند پژوهشگاه نفت از خروجی آنها استفاده کرده و فناوری موجود را به سمت تجاری‌سازی سوق دهد.

توفیقی افزود: همه پروژه‌هایی که این مجموعه انجام می‌دهد برگرفته از نیازهای صنعت است و به قراردادهای صنعتی نیاز دارد و این خود به افرایش اثربخشی پروژه‌ها کمک می‌کند و همان‌طور که وزیر نفت بارها تأکید داشته‌اند، فعالیت‌های پژوهشگاه باید مشهود و تأثیرگذار باشد و سبب ارتقای رقابت‌پذیری در صنعت نفت شود.

در ادامه این نشست موضوعات اساس‌نامه پیشنهادی مجمع مورد بحث و تبادل‌نظر حاضران قرار گرفت و اصلاحاتی در برخی از بندهای این اساس‌نامه نیز انجام شد.

آیین‌نامه پسادکترا و بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک میان پژوهشگاه‌ها و توسعه این همکاری‌ها از دیگر مسائل سومین نشست مجمع بود و از سوی دیگر مقرر شد همکاری‌های پژوهشگاه‌های عضو مجمع با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم در قالب گزارشی در مجمع مطرح شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *