اخبار داغ

استفاده از هوش مصنوعی برای تبدیل گفتار به زبان اشاره

یک استارتاپ انگلیسی توانسته نوعی سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه دهد که از طریق آن می‌توان گفتار را به زبان اشاره تبدیل کرد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از تکنا، سیستم تبدیل گفتار به زبان اشاره مبتنی بر هوش مصنوعی SignGAN نام دارد و توسط بن سندرز و همکاران وی در دانشگاه […]

اشتراک گذاری
17 آذر 1399
79 بازدید
کد مطلب : 13422

یک استارتاپ انگلیسی توانسته نوعی سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه دهد که از طریق آن می‌توان گفتار را به زبان اشاره تبدیل کرد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از تکنا، سیستم تبدیل گفتار به زبان اشاره مبتنی بر هوش مصنوعی SignGAN نام دارد و توسط بن سندرز و همکاران وی در دانشگاه سوری انگلیس توسعه داده شده است. کارکرد آن نیز بدین صورت است که گفتار را از طریق آوا تارهای مختلف به زبان اشاره تبدیل کرده و نمایش می دهد.

هدف از توسعه این سیستم کمک به افراد ناشنوا و کم شنوا است تا بتوانند از این طریق ارتباط خود با دیگران را حفظ کنند. زبان در هر کشوری ساختار مخصوص خود را دارد و به همین دلیل تیم ساندرز قرار است این امکان ترجمه را به تمام زبانهای زنده دنیا نیز توسعه دهند.

در جلسه معرفی این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی عنوان شده است: تا کنون اپلیکیشن های زیادی برای یادگیری زبان اشاره تولید شده اما هیچ کدام از آنها قادر نیستند تا به صورت بلادرنگ ترجمه گفتار به زبان اشاره را انجام دهند.

گوگل نیز سال گذشته فناوری هوش مصنوعی تبدیل زبان اشاره به گفتار را معرفی کرده بود. این فناوری هرچند در ابتدای راه توسعه بود اما ایده ای برای دیگر محققان شد تا آن را بیش از پیش توسعه دهند. این سیستم تنها می‌تواند اشاره های دست را به گفتار تبدیل کند و حرکات سر و صورت تشخیص داده نمیشود.

منبع: تکنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *