اخبار داغ

ادعای چین در مورد دستیابی به برتری کوانتومی باقابلیت انجام محاسبات صدتریلیون برابر سریعتر

چین مدعی ساخت نوعی کامپیوتر کوانتومی شده که قادر است محاسبات خاص را ۱۰۰ تریلیون برابر سریع تر از دیگر سوپر کامپیوتر های جهان انجام دهد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از تکنا و به نقل از آژانس خبری شینهوا، با توجه به ادعای چین اگر این خبر صحت داشته باشد، می‌توان گفت […]

اشتراک گذاری
17 آذر 1399
42 بازدید
کد مطلب : 13414

چین مدعی ساخت نوعی کامپیوتر کوانتومی شده که قادر است محاسبات خاص را ۱۰۰ تریلیون برابر سریع تر از دیگر سوپر کامپیوتر های جهان انجام دهد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از تکنا و به نقل از آژانس خبری شینهوا، با توجه به ادعای چین اگر این خبر صحت داشته باشد، می‌توان گفت اکنون این کشور توانسته به برتری کوانتومی دست پیدا کند. کامپیوتر کوانتومی ساخته شده چین قادر است تا ۷۶ فوتون را در نمونه برداری استاندارد شناسایی کند که از لحاظ محاسباتی یک مزیت چشمگیر محسوب می شود.

برتری کوانتومی بدین معنی است که محاسبات انجام گرفته توسط این کامپیوترها، توسط کامپیوتر های معمولی قابل انجام نیست. در کامپیوترهای کوانتومی برخلاف کامپیوترهای معمولی از کوانتوم بیت استفاده شده که نوعی سیستم کوانتوم-مکانیکی بوده و با استفاده از خاصیت برهم نهی به طور همزمان هم شامل مقادیر صفر و هم یک می باشد.

کامپیوترهای کوانتومی می‌توانند در زمینه‌هایی مانند هواشناسی، مدلسازی های شیمی و فیزیک و یا رمزنگاری مورد استفاده قرار بگیرند. اگر ادعای چین صحیح باشد هم اکنون یک زمینه رقابتی دیگری بین چین و آمریکا شکل خواهد گرفت و این کامپیوتر کوانتومی چینی‌ها می‌تواند با کامپیوترهای مربوط به شرکت‌های گوگل، آمازون و مایکروسافت نیز رقابت کند.

منبع: تکنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *