اخبار داغ

فعالیت خورشید مصنوعی چین آغاز شد

بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ابزار تحقیقات تجربی همجوشی هسته‌ای چین فعالیت خود را آغاز کرد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شینهوا، رادیو بین‌المللی چین روز شنبه اعلام کرد: رآکتور «توکاماک اچ- ال تو- ام» (HL-۲M Tokamak) بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ابزار تحقیقات تجربی همجوشی هسته‌ای چین محسوب می‌شود و دانشمندان امیدوارند این رآکتور بتواند […]

اشتراک گذاری
16 آذر 1399
40 بازدید
کد مطلب : 13162

بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ابزار تحقیقات تجربی همجوشی هسته‌ای چین فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شینهوا، رادیو بین‌المللی چین روز شنبه اعلام کرد: رآکتور «توکاماک اچ- ال تو- ام» (HL-۲M Tokamak) بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ابزار تحقیقات تجربی همجوشی هسته‌ای چین محسوب می‌شود و دانشمندان امیدوارند این رآکتور بتواند به طور بالقوه منبع قدرتمندی از انرژی پاک را فراهم کند.

به گفته شرکت ملی هسته‌ای چین (CNNC)، نسل جدید خورشید مصنوعی چین روز جمعه به بهره برداری رسید و به اولین تخلیه پلاسما دست یافت.

این رآکتور از یک میدان مغناطیسی قدرتمند برای همجوشی پلاسماهای داغ و گرمایی استفاده می کند و این قابلیت را دارد که به دمای بیش از ۱۵۰ میلیون درجه سانتی گراد برسد که این دما تقریبا ۱۰ برابر گرم تر از حرارت هسته ای خورشید است.

شرکت ملی هسته‌ای چین می‌گوید: این دستگاه برای تکرار واکنش‌های طبیعی که در خورشید با استفاده از گازهای هیدروژن و دوتریم به عنوان سوخت ایجاد می‌شود، طراحی شده و از طریق همجوشی هسته‌ای کنترل شده، انرژی پاک را فراهم می‌کند.

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,خورشید مصنوعی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *