اخبار داغ

ایران آماده افزایش سریع تولید نفت برای صادرات است

رئیس‌جمهوری گفت: با وجود داشتن ابزارهای عملیاتی و تجربه‌های ارزنده، آمادگی برای افزایش سریع تولید نفت بیشتر به‌منظور رسیدن به ظرفیت کامل برای صادرات را داریم. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، ۱۶ آذرماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: بر اساس شرایطی […]

اشتراک گذاری
16 آذر 1399
29 بازدید
کد مطلب : 13140

رئیس‌جمهوری گفت: با وجود داشتن ابزارهای عملیاتی و تجربه‌های ارزنده، آمادگی برای افزایش سریع تولید نفت بیشتر به‌منظور رسیدن به ظرفیت کامل برای صادرات را داریم.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، ۱۶ آذرماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: بر اساس شرایطی که بودجه سال ۱۴۰۰ تنظیم شده، این بودجه حاوی پیام‌های روشن، متعدد و بیانگر وضع اقتصادی کشور در سال آینده است و از این نظر هم فعالان اقتصادی و هم عموم مردم می‌توانند افق روشن اقتصادی سال آینده را از پیام‌های بودجه دریافت و مسئولان مرتبط با حوزه‌های مختلف اقتصادی نیز این پیام‌ها را به‌طور شفاف برای افکار عمومی بیان کنند.

وی افزود: از مهم‌ترین پیام‌های بودجه سال آینده حمایت از اقشار کم درآمد با در نظر گرفتن پرداخت‌های هدفمند معیشتی، جبران تورم در دستمزد کارکنان، کارگران و حقوق بگیران، تأمین کالاهای اساسی مبتنی بر نیازهای مردم، تأمین مواد اولیه برای تولید کارخانه‌ها و مهم‌تر از همه سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت‌های کشور است و دیگر موارد نیز در روزهای آینده برای مردم تشریح می‌شود.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر ضرورت آمادگی برای رساندن تولید نفت کشور به ظرفیت طبیعی برای صادرات تصریح کرد: به دلیل تحریم‌های قبل از برجام، تولید و فروش نفت با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد، اما با عملی شدن برجام و رفع تحریم‌ها، توانستیم در مدت کوتاهی فروش نفت را به بیش از ۲ میلیون بشکه برسانیم و با وجود ابزارهای عملیاتی و تجربه‌های ارزنده، امروز هم این آمادگی برای افزایش سریع تولید نفت بیشتر وجود دارد.

روحانی عنوان کرد: جنگ اقتصادی آمریکا موانع متعددی برای صادرات نفت و محصولات پتروشمی کشور ایجاد کرد، اما هیچ‌وقت آرزوی ترامپ در به صفر رساندن صادرات ایران محقق نشد و آن آرزو را با خود خواهد برد.

براساس تصمیم ستاد اقتصادی دولت، وزارت نفت همه اقدام‌های لازم برای آماده‌سازی منابع و تجهیزات صنعت نفت برای تولید و فروش متناسب با ظرفیت موجود را ظرف سه ماه آینده به‌کار می‌گیرد.

در این نشست همچنین نحوه تحقق و اجرای تخصیص آب و گاز رایگان به اقشار کم برخوردار و کم مصرف بحث و بررسی و مقرر شد پس از بررسی دقیق و شفاف در وزارتخانه‌های نفت و نیرو و تصویب نهایی، اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف برای افکار عمومی انجام شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *