اخبار داغ

رشد ۵۹ درصدی تولیدات ایران خودرو از ابتدای سال ۹۹

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش ۵۹ درصدی تولیدات این گروه صنعتی از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از تسنیم، فرشاد مقیمی در گفتگو با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: پارسال تا این تاریخ ۲۱۶ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم، […]

اشتراک گذاری
15 آذر 1399
54 بازدید
کد مطلب : 12840

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش ۵۹ درصدی تولیدات این گروه صنعتی از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از تسنیم، فرشاد مقیمی در گفتگو با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: پارسال تا این تاریخ ۲۱۶ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم، اما امسال این رقم تاکنون با ۱۲۵ هزار دستگاه افزایش به حدود ۳۴۱ هزار دستگاه رسیده است.

وی بااشاره به این که در سال جهش تولید قرار داریم افزود: با توجه به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری بر افزایش تولیدات صنعتی کشور، وزیر صمت بلافاصله، جلساتی را در بخش صنعت خودروی کشور برگزار کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه همه تولیدات امروز حاصل توان داخلی کشور است ادامه داد: از ابتدای آذر، رشد حدود ۱۵ درصدی را علاوه بر رشد ماه‌های گذشته پیگیری کردیم و در روز شنبه توانستیم حدنصاب ۲۹۵۳ دستگاه را بزنیم که این حدنصاب به حدود ۳ سال گذشته بر می‌گردد.

مقیمی اضافه کرد: متوسط تولید ما تا اول آذر حدود ۲ هزار دستگاه در روز بود، اما این رقم از ابتدای آذر تاکنون؛ بالغ بر روزانه ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: در روز ۵ شنبه، حدنصاب تاریخی دیگری را به ثبت رساندیم و توانستیم حدود ۴۸۰۰ دستگاه خودرو را تجاری کنیم و این در تاریخ ۶۰ ساله این خودروسازی بی سابقه بوده است.

وی گفت: ۲۸ هزار دستگاه خودرو تعهد معوق داریم که از این تعداد؛ ۹ هزار و ۵۰۰ خودرو تولید شده است و از زمان اعلام قیمت این خودرو‌ها در فردا و پس فردا از سوی سازمان حسابرسی، این تعداد را تحویل مردم خواهیم داد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: سعی می‌کنیم همه معوقات را خیلی زودتر از پایان امسال به صفر برسانیم.

وی با بیان این که تاکنون ۸ مرحله از فروش فوق العاده را انجام دادیم، اضافه کرد: بالغ بر ۸۷ هزار تعهد ایجاد شده که ۶۵ هزار خودرو از این تعهدات به مردم تحویل داده شده است و معمولاً این خودرو‌ها را در بازه زمانی ۴۰ روز تحویل دادیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: به صورت سنتی، بالغ بر ۵۰ درصد تولیدات خودروی کشور بر عهده ایران خودرو است و اکنون حدود ۵۲ درصد از کل تولیدات صنعت خودروی کشور را رقم زدیم.

وی افزود: امسال سهم ایران خودرو از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه هدف گذاری شده؛ تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو است.

 مقیمی اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت یک بسته جهش تولید را پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری با استفاده از همه ظرفیت‌های داخل کشور تهیه کرد که در چند روز آینده مراحل تصمیم سازی آن به جمع بندی نهایی می‌رسد و این تعهد را در آن بسته داده ایم که به تولید ماهانه ۶۰ هزار دستگاه خودرو برسیم.

وی با بیان اینکه قطعه سازان با همت بیشتری در حال فعالیت هستند، گفت: این جهش تولید گروه صنعتی ایران خودرو فقط در بخش تولید خودرو‌های سواری نبوده است بلکه در بخش خودرو‌های تجاری از جمله مسافری و باری هم ۴۶ درصد رشد تولید داریم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه از اول آذر، ایران خودرو دیزل بالغ بر ۲۰۰ درصد رشد تولید دارد، افزود: امسال خط اتوبوس سازی این خودروساز را پس از ۹ سال توقف، دوباره به چرخه تولید برگرداندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *