اخبار داغ

روحانی : تکمیل و بهره‌برداری بسیاری از طرح‌های صنعت نفت نتیجه برجام بود

رئیس‌جمهوری گفت: بهره‌برداری تعداد زیادی از فازهای پارس‌جنوبی، افتتاح مجتمع‌های پر شمار پتروشیمی و تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از اتفاق‌های مهم کشور پس از امضای برجام و گشایش‌های اقتصادی بود. به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۱۲ آذرماه) در نشست هیئت […]

اشتراک گذاری
12 آذر 1399
43 بازدید
کد مطلب : 12375

رئیس‌جمهوری گفت: بهره‌برداری تعداد زیادی از فازهای پارس‌جنوبی، افتتاح مجتمع‌های پر شمار پتروشیمی و تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از اتفاق‌های مهم کشور پس از امضای برجام و گشایش‌های اقتصادی بود.

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۱۲ آذرماه) در نشست هیئت دولت گفت: بسیار علاقه‌مند بودم طبق روال سال‌های گذشته سخنان امروز من خطاب به مردم و نمایندگان در خانه ملت و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ایراد می‌شد.

وی با بیان اینکه گمانه‌زنی‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود که حضور نیافتن امروز من در مجلس شورای اسلامی به‌دلیل مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی است، افزود: البته دولت با آن مصوبه موافق نیست و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند، اما نرفتن به مجلس تنها به‌دلیل پروتکل‌های بهداشتی و نه مسئله دیگر بوده است.

رئیس‌جمهوری به اهمیت ویژه بودجه سال آینده اشاره و تصریح کرد: از اساس سال ۱۴۰۰ از جهاتی سال ممتاز و حائز اهمیت است. نخست سال آینده سال پایانی قرن چهاردهم و در آستانه ورود به قرن جدید خواهیم بود و از طرف دیگر این بودجه در زمانی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود که احساس می‌کنیم شرایط سال آینده با دهه‌ای که گذشت از آغاز سال ۹۰ تا امروز، کمی متفاوت خواهد بود.

روحانی عنوان کرد: با وجود اینکه در بخش دوم سال ۹۳ قیمت نفت با سقوط بی‌سابقه از ۱۲۰ دلار به ۳۰ دلار برای هر بشکه رسید، توانستیم کشور را بدون تکانه‌های اقتصادی اداره کنیم و در عین حال مذاکرات هسته‌ای را هم در سال ۹۳ و ۹۴ ادامه دهیم و با دستیابی به توافق هسته‌ای گشایش‌های زیادی در کشور ایجاد شد و اقتصاد رونق گرفت.

وی بهره‌برداری تعداد زیادی از فازهای پارس‌جنوبی، افتتاح مجتمع‌های پرشمار پتروشیمی و تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را از اتفاق‌های مهم کشور بعد از امضای برجام و گشایش‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت: شرایط کشور به‌طور کلی عوض شد تا جایی که در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی جهان برای ایران به ثبت رسید.

رئیس‌جمهوری افزود: در این هفت سال با وجود فراز و نشیب‌ها و کاهش قیمت نفت و طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای تا سال ۹۴، توانستیم پایه‌های مقاومت کشور در برابر فشارهای بیرونی را تقویت کنیم و به برکت همین مقاومت و ایستادگی بود که از سال ۹۷، آمریکا در هر قطعنامه‌ای که علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل برد، ناموفق بود و شکست خورد.

روحانی با تأکید بر اینکه نباید به‌خاطر رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی، اخلاق و حقایق را زیر پا بگذاریم و  باید واقعیت‌ها را با آمار و ارقام به مردم بگوییم، تصریح کرد: موفقیت‌های این دولت در شرایطی به‌دست آمده که در بهترین شرایط صادرات نفتی در سال ۹۶، درآمد این دولت به اندازه بدترین سال درآمد نفتی دولت قبل بوده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *