اخبار داغ

ایراد شورای نگهبان ایران به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

سخنگوی شورای نگهبان ایران اعلام کرد این شورا از طرح “اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها” ایراد گرفته و آن را به مجلس فرستاده است. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران چهارشنبه اعلام کرد: “امروز نسبت به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ایراد گرفته شد و این طرح برای مجلس فرستاده شد و از آنجا […]

اشتراک گذاری
12 آذر 1399
89 بازدید
کد مطلب : 12405

سخنگوی شورای نگهبان ایران اعلام کرد این شورا از طرح “اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها” ایراد گرفته و آن را به مجلس فرستاده است.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران چهارشنبه اعلام کرد: “امروز نسبت به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ایراد گرفته شد و این طرح برای مجلس فرستاده شد و از آنجا که طرح دو فوریتی بود پس از ایراد به مجلس ارسال شد”.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، وی درخصوص ایراد شورای نگهبان نسبت به این طرح گفت: “ایراد شورا نسبت به ماده ۶ این طرح بود زیرا زمان یک ماهه ای برای آن لحاظ کرده بودند که ابهام وجود داشت”.

لازم به ذکر است حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در واکنش به تصویب این طرح در جلسه هیئت اعلام کرد “دولت با آن مصوبه موافقت ندارد و این طرح را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر است”.

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی نیز امروز گفت: “تصویب طرح “اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها” از سوی مجلس دخالت در کار قوه مجریه و شورای امنیت ملی است و با آن مخالفیم”.

گفتنی است، طبق ماده ۶ طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعهد طرف از جمله کشورهای ۱+۴ عضو برجام، عادی نشدن روابط کامل بانکی، عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، یک ماه پس از تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی، نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *