اخبار داغ

لباس هوشمند برای کنترل سلامت انسان ساخته شد

محققان سنگاپوری موفق به تولید لباس هوشمندی شده‌اند که با گوشی تلفن همراه کنترل می‌شود و قادر به کنترل علائم حیاتی بدن برای بررسی وضعیت سلامت انسان ها است. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر و سی جی تی ان، لباس یادشده می‌تواند به صورت لحظه به لحظه شاخص‌هایی مانند دمای […]

اشتراک گذاری
11 آذر 1399
45 بازدید
کد مطلب : 12212

محققان سنگاپوری موفق به تولید لباس هوشمندی شده‌اند که با گوشی تلفن همراه کنترل می‌شود و قادر به کنترل علائم حیاتی بدن برای بررسی وضعیت سلامت انسان ها است.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر و سی جی تی ان، لباس یادشده می‌تواند به صورت لحظه به لحظه شاخص‌هایی مانند دمای بدن را بررسی و کنترل کند.

این لباس به خصوص به ورزشکاران حرفه‌ای امکان می‌دهد تا از عملکرد بدن خود و میزان آمادگی آن مطلع شوند و در صورت وجود شرایط غیرعادی از پزشکان بخواهند تا برای درمان آنها اقدام کنند.

لباس هوشمند مذکور بر مبنای ردگیری علائم حیاتی بدن و نحوه حرکات دست‌ها و پاها، قادر به تشخیص دادن جراحات مختصر عضلانی و استخوانی نیز هست. بدین منظور حسگرهایی بر روی این لباس نصب شده‌اند که با استفاده از فناوری ان اف سی با اپلیکیشن گوشی در ارتباط هستند و انرژی خود را نیز به همین شیوه تأمین می‌کنند.

این لباس فعلاً در مرحله آزمایشی است و انتظار می‌رود در آینده علاوه بر ورزشکاران، بیماران نیز در بیمارستان‌ها از آن استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *