اخبار داغ

روستای نوکیان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز بیشتر دولت‌ها با برنامه‌های از پیش تعیین شده و حساب شده‌ای سعی بر گسترش توریسم و گردشگری در کشورشان دارند. خانم هانیه شکری کارشناس ارشد جامعه شناسی و متخصص علوم اجتماعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تجهیز نیوز در این خصوص گفت: گردشگری انواع متعددی دارد و یکی […]

اشتراک گذاری
11 آذر 1399
45 بازدید
کد مطلب : 12052

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز بیشتر دولت‌ها با برنامه‌های از پیش تعیین شده و حساب شده‌ای سعی بر گسترش توریسم و گردشگری در کشورشان دارند. خانم هانیه شکری کارشناس ارشد جامعه شناسی و متخصص علوم اجتماعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تجهیز نیوز در این خصوص گفت: گردشگری انواع متعددی دارد و یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن روستاگردی یا گردشگری روستایی است.احترام به فرهنگ‌ها و آداب‌و‌رسوم قدیمی روستاها و جامعه‌ها یکی از اصلی‌ترین هدف‌های سفر به روستاهاست. یکی دیگر از مسائلی که باعث اهمیت این نوع گردشگری شده است اشتغال‌زایی، کمک به وضعیت اقتصادی روستاییان، تشویق آن‌ها به مهاجرت معکوس و حفظ ریشه‌های فرهنگی این منطقه‌هاست.

وی افزودند: خوشبختانه کشور عزیزمان به دلیل شرایط متنوع اقلیمی و تاریخ و تمدن غنی دارای روستاهای زیبا و کم نظیر در سطح دنیا می باشد که نمونه بارز آن روستاهای ماسوله ، اورامانات و سرآقا سید است که خوشبختانه به دلیل ساخت مستندهای مختلف و معرفی آن در سطح کشور موجب شناخته شدن آن در ایران و جهان گردیده و همین امر باعث رونق گردشگری در این مناطق شده است .

یکی از روستاهای بکر و زیبا که متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده است روستای نوکیان می باشد که به لحاظ موقعیت جغرافیایی در استان زنجان، شهرستان طارم، بخش مرکزی، دهستان درام قرار دارد.گویش مردم آن تاتی است و دارای قدمت تاریخی چند صد ساله می باشد.

این روستا دارای بافت پلکانی است و به لحاظ ظاهری شبیه روستای ماسوله می باشد. دارای آب و هوای کوهستانی و طبیعت بی نظیری است که نیازمند توجه بیشتر از جانب مسئولین استانی می باشد.

امید است که در آینده نزدیک و با توسعه راهسازی و فعال شدن مسیر توریستی طارم به ماسوله ، توجه بیشتری به این روستا صورت گیرد و به یکی از قطب های گردشگری روستایی (طبیعت گردی) در سطح استان و کشور تبدیل گردد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *