اخبار داغ

نخستین کمپرسور تبرید به دست متخصصان داخلی راه‌اندازی شد

مدیرعامل گروه پتروپارس از راه‌اندازی کمپرسور تبرید پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی به دست متخصصان داخلی برای نخستین بار در منطقه پارس ۲ خبر داد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت پتروپارس، حمیدرضا مسعودی با بیان اینکه این کمپرسور به فناوری روزآمد دنیا مجهز و راه‌اندازی آن بسیار حساس و پیچیده است، […]

اشتراک گذاری
10 آذر 1399
37 بازدید
کد مطلب : 11933

مدیرعامل گروه پتروپارس از راه‌اندازی کمپرسور تبرید پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی به دست متخصصان داخلی برای نخستین بار در منطقه پارس ۲ خبر داد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت پتروپارس، حمیدرضا مسعودی با بیان اینکه این کمپرسور به فناوری روزآمد دنیا مجهز و راه‌اندازی آن بسیار حساس و پیچیده است، تصریح کرد: با وجود این مهندسان گروه پتروپارس با همکاری دیگر متخصصان داخلی تصمیم به راه‌اندازی آن بدون حضور سازنده خارجی گرفتند.

وی اظهار کرد: گروه پتروپارس طی حدود ۲۰ هزار ساعت کار کارشناسی و عملیاتی و با روحیه جهادی موفق به راه‌اندازی این کمپرسور و تحویل آن به گروه بهره‌برداری پالایشگاه دهم به عنوان نخستین تجهیز از این نوع شدند.

به گفته مدیرعامل گروه پتروپارس، این موفقیت در شرایطی به‌دست آمد که شرکت سازنده این کمپرسور به دلیل تحریم‌های غیرقانونی از اعزام نماینده متخصص برای کنترل سیستم‌های ایمنی و راه‌اندازی خودداری کرده بود.

تکمیل زنجیره تولید محصولات قابل استحصال پالایشگاه فاز ۱۹

مسعودی با بیان اینکه توربواکسپندر چهارم و آخرین تجهیز واحد ۱۰۵ نیز از دیگر بخش‌هایی است که با همت و تلاش متخصصان و مهندسان داخلی راه‌اندازی شده است، افزود: به این ترتیب آخرین ردیف افزایش جداسازی متان و اتان گاز فاز  ۱۹ تکمیل و به مجتمع گاز پارس جنوبی تحویل شد.

وی تأکید کرد: با راه‌اندازی این تجهیرات و به‌ویژه کمپرسور تبرید، واحدهای ۱۴۷ و ۱۴۸ پالایشگاه و مخازن ذخیره گاز مایع (ال‌پی‌جی) نیز به بهره‌برداری رسید و در نتیجه با تولید محصول با ارزش و گرانبهای گاز مایع، تولید روزانه ۲۰۰۰ تن محصول پروپان و ۱۲۵۰ تن محصول بوتان نیز افزایش یافت.

مدیرعامل گروه پتروپارس تصریح کرد: خط لوله صادرات گاز مایع سرد از فاز ۱۹ به بندر صادراتی تمبک به‌عنوان آخرین مراحل تکمیل این طرح ملی آماده راه‌اندازی است.

با توجه به دستاوردهای اشاره‌شده، برای نخستین بار در منطقه پارس ۲، زنجیره تولید محصولات در پالایشگاه فاز ۱۹ به‌طور کامل به سرانجام رسیده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *