اخبار داغ

شاخص های ارزیابی آموزش مجازی دانشگاه ها بومی سازی شد.

رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران گفت: استاندارهای ارزیابی الکترونیکی موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها تهیه، تکمیل و بومی سازی شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،سیدعلی اکبر صفوی با اشاره به آخرین  وضعیت ارزیابی کیفیت آموزش مجازی گفت: ارزیابی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی الکترونیکی از طرف وزارت علوم برعهده […]

اشتراک گذاری
09 آذر 1399
59 بازدید
کد مطلب : 11603

رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران گفت: استاندارهای ارزیابی الکترونیکی موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها تهیه، تکمیل و بومی سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،سیدعلی اکبر صفوی با اشاره به آخرین  وضعیت ارزیابی کیفیت آموزش مجازی گفت: ارزیابی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی الکترونیکی از طرف وزارت علوم برعهده انجمن یادگیری الکترونیکی ایران گذاشته شد و در صورت تامین اعتبار، ارزیابی خدمات الکترونیکی دانشگاه ها آغاز می شود.

وی ادامه داد: گاهی در فرایند ارزیابی، خود سازمان روند ارزیابی را انجام می دهد که به آن ارزیابی درونی می‌گوییم. هم اکنون برخی از دانشگاه‌ها این کار را انجام داده‌اند و یا در حال انجام آن هستند. اما پس از این مرحله و در فاز دوم، لازم است ارزیابی بیرونی صورت بگیرد تا بتوانند وضعیت دانشگاه‌ها را از بیرون نیز بررسی کنند.

رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران افزود: در این انجمن کمیته ای به اسم کمیته ارزیابی مراکز آموزش الکترونیکی وجود دارد که حدود سه سال قبل تشکیل شده و یکسری استاندارد از دید انجمن یادگیری الکترونیکی ایران تهیه، تکمیل و بومی‌سازی شده است.

وی ادامه داد: در این ارزیابی تمام ابعاد موسسات از جمله اساتید، دانشجویان، کارکنان، سیتم مالی، زیرساخت های سخت افرازی تولید محتوا، آموزش،  نیروی انسانی شایسته ای که بتواند این کارها را هدایت کند، تمام این ابعاد در ارزیابی مراکزی که آموزش الکترونیکی لحاظ می شود.

صفوی افزود: این روند در حال انجام است و پس از به دست آوردن اطلاعات لازم در این زمینه، نوعی اعتبارسنجی و دسته بندی صورت می گیرد که بر اساس آن می توانیم بگوییم کدام آموزش‌ها خوب، کدام متوسط و کدام یکی ضعیف هستند و نتیجه نیز به دانشگاه ها و وزارت علوم اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *