اخبار داغ

قطع درختان حوزه زاگرس محیط زیست به فریاد رس منطقه حاجی کمال شهرستان ایذه برسد

 گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، بر اساس اطلاعات و گزارش‌هایی که از طریق منابع محلی رسیده، تعداد بسیاری از درختان روستای گردشگری حاجی کمال دهدز توسط افراد غیربومی قلع‌وقمع شده‌اند. بر اساس آنچه مردم محلی می‌گویند، خطر نسل‌کشی درختان بلوط در زاگرس در بهار و تابستان بیشتر از دیگر فصول سال است. یزدانی دهیار […]

اشتراک گذاری
07 آذر 1399
45 بازدید
کد مطلب : 11181

 گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، بر اساس اطلاعات و گزارش‌هایی که از طریق منابع محلی رسیده، تعداد بسیاری از درختان روستای گردشگری حاجی کمال دهدز توسط افراد غیربومی قلع‌وقمع شده‌اند.

بر اساس آنچه مردم محلی می‌گویند، خطر نسل‌کشی درختان بلوط در زاگرس در بهار و تابستان بیشتر از دیگر فصول سال است.

یزدانی دهیار حاجی کمال می گوید؛متأسفانه به دلیل عدم حضور نیروهای حفاظتی و حراستی منابع طبیعی و محیط‌زیست شهرستان ایذه، طی چند ماه گذشته، به شکل بی‌سابقه‌ای درختان بلوط توسط عشایر کوچ رو و گله‌داران غیربومی قتل و عام شده‌اند.

وی افزود: این شرایط زمانی تشدید شد که تنها نیروی نگهبانی منابع طبیعی در منطقه اخراج گردید. نبود جنگلبان و عدم نظارت بر رفت‌وآمدهای متعدد افراد غیربومی در این نواحی باعث گردیده تا به شکل ناجوانمردانه‌ای درختان بلوط منطقه‌ی حاجی کمال قلع‌وقمع شوند.

یزدانی بیان داشت: متأسفانه در این منطقه، افراد غیربومی نه‌تنها به درختان بلوط رحم نمی‌کنند، بلکه عدم نظارت سازمان‌های نظارتی باعث گردیده تا شکارچیان غیرمجاز به هیچ پرنده و چرنده‌ای نیز در این مناطق رحم نکنند.

یک آگاه محلی می‌گوید: بی‌خیالی دستگاه‌های حراستی از جنگل‌های بلوط در مناطق مختلف زاگرس باعث ورود افراد سودجو و تشکیل حلقه‌های تولید زغال در این مناطق بیش‌ازپیش گردیده است و اگر کُشت و کُشتار بلوط‌ها ادامه پیدا کند باید منتظر نسل‌کشی درختان بلوط در آتیه‌ای بسیار نزدیک باشیم.

یک فعال محیط‌زیست نیز در این مورد به خبرنگار ما، گفت: آمارهای تازه ما حکایت از خریدوفروش تنه‌های تَرِ درختان بلوط توسط قاچاقچیان چوب در دهدز دارد که میزان این آمارها بسیار نگران کننده است

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *