اخبار داغ

پیام های که برای درگذشت کامبوزیا پرتویی مخابره شد

در پی درگذشت کامبوزیا پرتویی، پیام های تسلیتی از سوی مدیران و تشکل های صنفی منتشر شد. به گزارش ایسنا، کانون کارگردانان سینمای ایران در پیامی درگذشت کامبوزیا پرتویی را تسلیت گفت و نوشت:”آسمان سینمای ایران همواره محل ظهور و درخشش ستاره هایی بوده که منحصر هستند و تکرار نشدنی. چهره هایی که هر کدام […]

اشتراک گذاری
06 آذر 1399
48 بازدید
کد مطلب : 11163

در پی درگذشت کامبوزیا پرتویی، پیام های تسلیتی از سوی مدیران و تشکل های صنفی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کانون کارگردانان سینمای ایران در پیامی درگذشت کامبوزیا پرتویی را تسلیت گفت و نوشت:”آسمان سینمای ایران همواره محل ظهور و درخشش ستاره هایی بوده که منحصر هستند و تکرار نشدنی. چهره هایی که هر کدام به تنهایی هم چون تاریخچه ای گران بها برای فرهنگ و هنر یک سرزمین کافی اند.
امروز ستاره پرتوافشانی از آسمان فرهنگ و هنر عزم سفر کرد و ما را در غم و سوگ خود نشاند، کامبوزیا پرتوی عزیز و مهربان. کارگردان و نویسنده ای خوش ذوق و خلاق که فقدان او تا همیشه در سینمای ما احساس خواهد شد. 
کانون کارگردانان سینمای ایران این مصیبت را به خانواده محترم پرتوی همچنین به تمامی اعضای خود و خانواده محترم سینمای ایران و مردم فرهنگ دوست و هنرپرور ایران تسلیت می گوید.
روحش شاد و یادش گرامی باد.”

رییس سازمان سینمایی در پیامی درگذشت کامبوزیا پرتوی را تسلیت گفت.

 در پیام حسین انتظامی آمده است:

” با نهایت تاسف، یکی دیگر از استادان و پیشکسوتانِ وزینِ سینمای ایران، از میان ما پر کشید.

درگذشت کامبوزیا پرتوی که از مفاخر هنر این سرزمین محسوب می‌شد و آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت را به خانواده محترم آن زنده‌یاد و جامعه سینمایی تسلیت عرض نموده؛ از درگاه خداوند مهربان، برای روح آن عزیز سفرکرده آرامش ابدی مسألت دارد. “

پیام تسلیت انجمن بازیگران 

“متاسفانه کامبوزیا پرتوی،کارگردان و فیلمنامه نویس ارزشمند سینمای ایران به دیار باقی شتافت.”
در پی این اتفاق ناگوار،شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران،پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

“بازگشت همه به سوی اوست 

سینمای کشورمان دوباره داغدار شد. و این‌بار در اندوه فراوان کامبوزیا پرتوی عزیز از میان ما رفت،نویسنده و کارگردانی توانا و شریف که با خلق آثاری با ارزش، نام و خاطره‌ای خوش و مانده‌گار از خود در تاریخ سینمای معاصرمان بر جای گذاشت .
شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران،این سوگ را به خانواده محترم ایشان ، همه همکاران عزیز و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می نماید.”

پیام تسلیت مدیرعامل فارابی برای درگذشت کامبوزیا پرتوی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت «کامبوزیا پرتوی» فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینمای ایران را تسلیت گفت.

در پیام علیرضا تابش آمده است:

«پاییز غم‌انگیز این سال کرونازده، چه هنرمندانی را از ما گرفت و هزار دریغ که برگ‌های این درخت تنومند، هنوز جان داشتند و سبز بودند…

سینمای ایر و رنگ عشق داشت و تا لحظه آخر عمر، به مرگ فکر نکرد و همچنان در اندیشه خلق تازه بود.

در نهایت اندوه و تأثر و در این روزهای مملو از بغض و تأسف و بهت، ناچاریم مرگ این سینماگر خالص و عاشق را باور کنیم و برای همه خانواده سینما و دوستدارانش، برای کودکان و نوجوانان دیروز و امروز که او برایشان قصه گفت و فیلم ساخت، آرزوی صبر کنیم.

فقدان این هنرمند عزیز را به خانواده شادروان پرتوی و همسر هنرمندش و هنرمندان سینما، تسلیت و تعزیت می‌گویم و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال، علو درجات را مسئلت دارم‌.»

«کامبوزیا پرتوی» فیلمنامه‌نویس و فیلمساز سینمای ایران، خالق آثاری چون «کافه ترانزیت» و «کامیون» و نویسنده فیلم‌نامه‌های آثار مهمی چون «من ترانه ۱۵ سال دارم» و «محمد رسول الله (ص)»، در سینمای کودک و نوجوان، از سینماگران تاثیرگذار سینمای کودک ایران به شمار می‌رفت که آثاری همچون «گلناز»، «ماهی»، «گربه آوازخوان»، «ننه لالا و فرزندانش» و «افسانه دوخواهر» از او به یادگار مانده است.

بزرگداشت این کارگردان فقید، اول آبان در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار شد.

«کامبوزیا پرتوی» که از دو هفته پیش برای انجام عمل قلب در بیمارستان دی بستری شده بود، صبح امروز سه‌شنبه ۴ آذر ۹۹، در پی ابتلا به بیماری کرونا، در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

پیام تسلیت سازمان سینمایی حوزه هنری در پی درگذشت کامبوزیا پرتوی

در پی درگذشت کامبوزیا پرتوی سازمان سینمایی حوزه هنری با انتشار پیامی درگذشت این کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران را تسلیت گفت.

 در این پیام آمده است: 

«انا لله وانا الیه راجعون 

با نهایت تاسف و تاثر، مطلع شدیم کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران و خالق آثار ماندگار در عرصه سینمای کودک و نوجوان به علت مبتلا شدن به ویروس کرونا، جان به جان آفرین سپرد. نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی از جمله مهمترین و واپسین یادگارهای او بود.

سازمان سینمایی حوزه هنری این مصیبت بزرگ را به خانواده محترم پرتوی و جامعه‌ سینمایی و هنری تسلیت گفته، برای روح بلند آن سفرکرده غفران واسعه‌ الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماید.»

این خبر امروز ۴ آذر ماه در ساعت های مختلف بروز رسانی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *