اخبار داغ

دانشگاه آزاد در ایام کرونا باید کاهش شهریه داشته باشد

درباره تخلف دانشگاه آزاد گفت: زمانی که خدمات حضوری ارائه نمی‌دهیم، دانشجو کمتر از محیط دانشگاهی استفاده کرده و حتی باید کاهش شهریه داشته باشیم. حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با اینکه آیا دانشگاه آزاد اجازه دریافت شهریه افزایشی را داشته یا خیر، گفت: بنده اظهارات […]

اشتراک گذاری
06 آذر 1399
78 بازدید
کد مطلب : 10886

درباره تخلف دانشگاه آزاد گفت: زمانی که خدمات حضوری ارائه نمی‌دهیم، دانشجو کمتر از محیط دانشگاهی استفاده کرده و حتی باید کاهش شهریه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با اینکه آیا دانشگاه آزاد اجازه دریافت شهریه افزایشی را داشته یا خیر، گفت: بنده اظهارات ریاست دانشگاه را بررسی کردم و دریافتم افزایش شهریه باید منوط بر خدمات باشد.

وی افزود: زمانی که خدمات حضوری ارائه نمی‌دهیم، دانشجو کمتر از محیط دانشگاهی استفاده کرده و حتی باید کاهش شهریه داشته باشیم که قبلا این کار صورت گرفت.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: دانشگاه آزاد ممکن است مشکلاتی از نظر هزینه‌ای داشته باشد که ربطی به دانشجو ندارد و همه تحت فشار هستند و به نظر می‌رسد در این شرایط شهریه‌ها را باید کاهش دهند.

وی گفت: با کارهای سیستماتیک و اداری نیز ممکن است برخی مسائل پاسخگو نباشد؛ دانشگاه از سویی قصد افزایش شهریه را دارد اما دانشجو از کجا باید این مبلغ را تامین کند؟ !

حجت الاسلام فلاحی افزود: در اینجا باید تخفیفاتی ارائه شود و هیچ توجیهی وجود ندارد که با وجود عدم ارائه خدمات حضوری، افزایش شهریه دهیم!

وی گفت: در اظهارات دانشگاه اعلام شده بود اگر اقدامات حضوری صورت گیرد، افزایش شهریه اتفاق می‌افتد که در غیر اینصورت، شهریه را باید باز گردانند.

حجت الاسلام فلاحی گفت: پیش تر هم باز گرداندن مبالغ اتفاق افتاده است و معاون پارلمانی دانشگاه آزاد نیز در مجلس حضور دارد و حتما این مسئله را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: در دروس تئوریک این قضیه معنا دارد چون استاد وقت خود را پای اینترنت و آموزش دانشجو می‌گذارد ولی در دروس عملی چنین چیزی عملی نیست.

حجت الاسلام فلاحی با اعلام اینکه چنین اشکالی به کل سیستم وزارت علوم وارد است، خاطرنشان کرد: مجازی اعلام شدن برخی دروس معنا ندارد مثل رشته‌های عملی.

وی خاطرنشان کرد: ما همین امروز به معاون پارلمانی در مجلس تذکر خواهیم داد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *