اخبار داغ

دوران بزن وتعطیل کن تربیت معلم تمام شده!

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو-زهراسلیمانی * وزیر علوم در پیامی به مقام معظم رهبری خواهان جذب دانشجویان دانشگاه‌های معتبر به دانشگاه فرهنگیان و جایگزینی پذیرش معلم از مقطع دیپلم به دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها شد! این حرکت وزیر علوم، زخم کهنه تعطیلی تربیت معلم در سال‌ها پیش را مجدد […]

اشتراک گذاری
05 آذر 1399
85 بازدید
کد مطلب : 10420

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو-زهراسلیمانی * وزیر علوم در پیامی به مقام معظم رهبری خواهان جذب دانشجویان دانشگاه‌های معتبر به دانشگاه فرهنگیان و جایگزینی پذیرش معلم از مقطع دیپلم به دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها شد!

این حرکت وزیر علوم، زخم کهنه تعطیلی تربیت معلم در سال‌ها پیش را مجدد باز کرد… آسیب‌های تعطیلی تربیت معلم در گذشته نتیجه اش شده استخدام‌های نیرو‌هایی که تهی از هر گونه مهارت و علم و البته روحیات معلمی هستند. چه کسی پاسخگوی امروز نیروی انسانی ضعیف آموزش و پرورش است؟

جناب وزیر اگر شما نتوانسته‌اید دانشجویانی متناسب با بازار کار کشور پرورش دهید چرا جبران مافات ناکارآمدی شما را دانشگاه فرهنگیان بدهد؟

در ابتدایی‌ترین نگاه، دانشجویی که چهارسال ذهنش برای کار‌های دیگری کانالیزه شده است آیا می‌تواند وارد دانشگاهی با فضای دیگری، چون دانشگاه مهمی مانند دانشگاه فرهنگیان شود و بقول جنابعالی مهارت‌های شایسته را کسب کند؟

جناب وزیر در کدام کشور وزارت می‌کنند که این چنین ارزش تربیت معلمین را با نامه تهی از هر گونه فکر مورد اهانت قرار داده اند!

نفوذ تفکر سرمایه داری در سطوح بالای کشور در همین نامه موج می‌زند ولیکن کی وقت کردید از سرمایه دار‌ها نیز سرمایه دارتر فکر کنید؟ ژاپن کشوری با رویکردی سرمایه داریست که ۳۰ درصد از بودجه کشورش در آموزش و پرورش سرمایه گذاری می‌شود چه شده است که وزیر علوم جمهوری اسلامی ایران که متولی علم و فرهنگ باید باشد با نادیده گرفتن تمامی تاکیدات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی من جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای حفظ و گسترش این دانشگاه این چنین پناسیل پرورش معلم در این دانشگاه را نادیده گرفته و خواهان دانشجویان با ذهن‌های جهت‌دار شده است!

اینکه چند سال پیش با تعطیلی تربیت معلم زخمی از طرف جریان فکری وزیر علوم بر پیکره تعلیم و تربیت  کشور وارد شده است را نه فراموش کرده ایم و نه می‌کنیم ولیکن با یادآوری جمله‌ای از رهبری معظم برای بیگانگان خارجی حالا برای بیگانگان با تعلیم و تربیت اسلامی می‌گوییم؛ آقای وزیر دوران بزن و تعطیل کن تربیت معلم تمام شده است!

آن زخم را هرگز نمی‌توانید عمق دهید، چون حالا جامعه مقابل شما چند هزار جوان دانش آموخته و در حال تحصیل دانشگاه فرهنگیان  با پشتوانه مقام معظم رهبری است، از ما و جنبش‌مان بترسید خیلی بیشتر از قبل…

*زهرا سلیمانی-فعال دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس آیت الله کمالوندی خرم آباد

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «پایگاه خبری تجهیزنیوز» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *