اخبار داغ

بهره برداری از ۹ نیروگاه جدید برق تا پایان سال

وزیر نیرو گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶نیروگاه جدید در کشور وارد مدار تولید برق شده است و تا پایان سال ۹ نیروگاه دیگر هم اضافه می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزیر نیرو با بیان اینکه تا پایان امسال ۹ نیروگاه دیگر هم به وارد مدار تولید […]

اشتراک گذاری
05 آذر 1399
63 بازدید
کد مطلب : 10269

وزیر نیرو گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶نیروگاه جدید در کشور وارد مدار تولید برق شده است و تا پایان سال ۹ نیروگاه دیگر هم اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزیر نیرو با بیان اینکه تا پایان امسال ۹ نیروگاه دیگر هم به وارد مدار تولید می‌شود گفت: تابستان امسال نه تنها خاموشی نداشتیم بلکه انرژی برق هم صادر شده است.

رضا اردکانیان افزود: در بخش صنعت،  11 درصد برق بیشتر از سال قبل تولید شد و امیدواریم انرژی بیشتری را در سال جاری تولید و عرضه کنیم.

وی گفت: علاوه بر ساخت نیروگاه در استفاده از دستگاه‌های سرمایشی در ساعات اوج مصرف می‌توانیم مصرف انرژی را مدیریت کنیم و با همکاری مصرف کنندگان سرمایه گذاری بیشتری در بخش‌های بازسازی شبکه‌های فرسوده می‌شود.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به تامین منابع ارزی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی هم گفت: توافقات خوبی در این زمینه انجام شده است که مورد تایید رئیس‌جمهور هم هست.

اردکانیان افزود : پیش از این فقط می‌توانستیم مهلت بیشتری به بخش خصوصی برای باز پرداخت اقساط ارزی شان بدهیم، ولی اکنون با ترتیب‌هایی که اتخاذ شده است امیدواریم بتوانیم بخش‌هایی از این اقساط را با توجه به وضعیتی که برای نرخ ارز پیش آمده و فشار سنگینی به بخش خصوصی آورده است ریالی بازگردانیم تا از این طریق ظرفیت بیشتری از بخش خصوصی در خدمت سرمایه گذاری برای صنعت باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *