اخبار داغ

برای ثبت درخواست گاز مایع چه کنیم؟

طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در کشور در سه مرحله اجرایی شد که مرحله نخست آن در روز یکم مردادماه امسال با اجرا در ۱۰ منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کلید خورد و در بیستم همان ماه با اضافه شدن ۱۲ منطقه جدید و سپس در یکم شهریورماه امسال با اجرایی شدن در همه […]

اشتراک گذاری
03 آذر 1399
75 بازدید
کد مطلب : 9961

طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در کشور در سه مرحله اجرایی شد که مرحله نخست آن در روز یکم مردادماه امسال با اجرا در ۱۰ منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کلید خورد و در بیستم همان ماه با اضافه شدن ۱۲ منطقه جدید و سپس در یکم شهریورماه امسال با اجرایی شدن در همه مناطق این شرکت مراحل بعدی آن نهایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوزو به نقل از شانا طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع از یکم مردادماه امسال به‌طور هم‌زمان در بیش از ۱۰ منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کلید خورد. این طرح ابتدا از خردادماه امسال به‌صورت پایلوت در دو منطقه ایلام ‌و کرمانشاه شرکت پخش به‌صورت آزمایشی آغاز به‌کار کرد و سپس با اجرای آن در ۱۰ منطقه جدید در ۱۲ منطقه اجرایی شد و پس از آن به کل کشور تعمیم یافت. هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد کشور زیر پوشش طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع قرار گرفته است.

هدف از اجرای این طرح تأمین رفاه شهروندان، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و استفاده غیرمجاز از گاز مایع و نیز ساماندهی توزیع فرآورده‌های نفتی با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار در همه شهرستان‌های زیر پوشش این مناطق اعلام شد.

با اجرای این طرح، توزیع گاز مایع از طریق کارت بانکی سرپرستان خانوار که در سایت جدید تجارت آسان به آدرس https://newtejaratasan.niopdc.ir ثبت شده است، اجرایی خواهد شد و افرادی که تاکنون در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری، با مراجعه به سایت جدید تجارت آسان در این سامانه ثبت نام کنند و  سیلندر گاز مایع موردنیاز خود را با نرخ مصوب وزارت صمت از طریق دستگاه کارتخوان و با دریافت رسید سوخت خریداری کنند.

کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیش از این درباره این طرح گفته بود: «طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع یک شیوه نوین برای توزیع گاز مایع در کشور و مقابله با مصارف غیراستاندارد طراحی و اجرا شده که از مزایای آن این است که قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور در سامانه مربوط به توزیع گاز مایع درج می‌شود. مزیت مهم دیگر این طرح این است که با ثبت‌نام خانوارهای مصرف‌کننده گاز مایع که مصرف‌کنندگان واقعی این سوخت هستند، شرکت‌های توزیع‌کننده فقط مکلف به تأمین سوخت مورد نیاز آنها می‌شوند.»

سامانه مربوط به اجرای این طرح پیش از این «تجارت آسان» نام داشت که اکنون به سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی که مخفف آن «سدف» است، تغییر نام داده و تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار در آن ثبت‌نام کرده‌اند و طبق پیش‌بینی‌ها در آینده نزدیک حدود ۲۰۰ هزار خانوار دیگر که تاکنون موفق به ثبت‌نام در این سامانه نشده‌اند، ثبت‌نامشان تکمیل خواهد شد.

با اجرایی شدن این طرح، کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با مراجعه مستقیم به مناطق به مشکلات خانوارهایی که در مناطق محروم برای ثبت نام در این طرح به امکانات لازم دسترسی ندارند، رسیدگی می‌کنند.

فرآیند و اطلاعات موردنیاز برای ثبت درخواست گاز مایع

برای ثبت‌نام درخواست گاز مایع لازم است هموطنان عزیز با در دست داشتن کدپستی محل سکونت، کدملی و اطلاعات فردی سرپرست خانوار، شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات کارت بانکی سرپرست خانوار و اطلاعات افراد تحت تکفل به سامانه https://newtejaratasan.niopdc.ir مراجعه کنند.

لازم است هموطنان عزیز پس از ورود به این سامانه، نسبت به ثبت اطلاعات کامل خانوار در سامانه سدف اقدام کنند. پس از ثبت نام رمز عبور فرد متقاضی از طریق سامانه به تلفن همراه سرپرست خانوار ارسال می شود.

پس از ثبت درخواست و ثبت کدپستی محل سکونت در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف)، وضع گازرسانی محل سکونت به‌صورت سیستمی بررسی می‌شود. نرخ مصوب برای هر کپسول ۱۱ کیلویی ۹ هزار و ۷۰۰ تومان است و هر خانوار امکان دریافت ۴ کپسول ۱۱ کیلویی در هر ماه را خواهد داشت.

قیمت مصوب توزیع الکترونیکی گاز مایع (پرداخت از طریق دستگاه کارتخوان) به شرح جدول زیر است:

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *