اخبار داغ

آمریکا بمب‌افکن‌های بی-۵۲ جدید به خاورمیانه اعزام کرد

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد به منظور اطمینان خاطر متحدان منطقه‌ای خود، بمب‌افکن‌های بی-۵۲ جدید را به منطقه خاورمیانه اعزام کرده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا بمب افکن‌های بی-۵۲ جدیدی را به خاورمیانه اعزام کرد. ارتش آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد فرماندهی […]

اشتراک گذاری
02 آذر 1399
66 بازدید
کد مطلب : 9684

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد به منظور اطمینان خاطر متحدان منطقه‌ای خود، بمب‌افکن‌های بی-۵۲ جدید را به منطقه خاورمیانه اعزام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا بمب افکن‌های بی-۵۲ جدیدی را به خاورمیانه اعزام کرد.

ارتش آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد فرماندهی مرکزی آمریکا بمب افکن‌های B-۵۲ را به خاورمیانه اعزام کرد و حضور استراتژیک نیروی هوایی آمریکا را در منطقه به عنوان وسیله‌ای برای «جلوگیری از تجاوز و اطمینان خاطر به شریکان و متحدان آمریکایی» تقویت کرد.

سرلشکر گرگ گیلوت، فرمانده نیروی هوایی نهم ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد این ماموریت توسط خدمه نیروی هوایی و با اطلاع فوری انجام شده است. وی گفت: توانایی انتقال سریع نیرو‌ها به داخل، خارج و اطراف برای به دست گرفتن، حفظ و بهره برداری از ابتکار عمل به منظور جلوگیری از تجاوزات احتمالی است.

اعزام بمب افکن‌های بی-۵۲ آمریکا به خاورمیانه با حضور مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و برگزاری دور تازه مذاکرات میان طالبان و دولت افغانستان در دوحه قطر همزمان شد.

این خبر در حالی انتشار می‌یابد که به تازگی دولت آمریکا از برنامه خود برای خارج کردن بخش اعظمی از نیرو‌های نظامی این کشور در منطقه خاورمیانه تا ۱۵ ژانویه سال آینده میلادی خبر داد. بنا به اعلام دولت آمریکا، تا تاریخ مقرر تعداد نظامیان این کشور در عراق و افغانستان به ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش می‌یابد.

دونالد ترامپ از زمان کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ همواره وعده خروج نظامیان آمریکا از جنگ‌های بی پایان را عنوان کرده است، وعده‌ای که هنوز محقق نشده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *