اخبار داغ

کارگاه آموزشی سلامت ذهن

کیفیت احساسات ما، دستورالعمل‌هایی که قلب‌مان به مغز ما ارسال می‌کند را تعیین می‌کند . شاید اگر از هر کسی بخواهید سلامت جسمی را برای شما تعریف کند از عهده این کار برآید ولی متاسفانه سلامت ذهن و روان همچنان عنصری ناشناخته برای اغلب مردم است . اصولا یک ذهن سالم ذهنی است که قابلیت […]

اشتراک گذاری
29 آبان 1399
122 بازدید
کد مطلب : 9408

کیفیت احساسات ما، دستورالعمل‌هایی که قلب‌مان به مغز ما ارسال می‌کند را تعیین می‌کند . شاید اگر از هر کسی بخواهید سلامت جسمی را برای شما تعریف کند از عهده این کار برآید ولی متاسفانه سلامت ذهن و روان همچنان عنصری ناشناخته برای اغلب مردم است . اصولا یک ذهن سالم ذهنی است که قابلیت های خاصی را که در ادامه به آن می پردازیم داشته باشد.

۱- توان دوست داشتن و لذت بردن از دوست داشته شدن : فقدان این توانایی و عدم دوست داشته شدن از سوی سایرین باعث ضربه عاطفی و توقف فوق العاده مهم وجبران نا پذیری در رشد عاطفی می شود و می تواند در رشد و سلامت روحی انسان اختلال ایجاد کند.

۲-توان پذیرش تغییرات : در اصل ما باید قبول کنیم که نمی توانیم با اطمینان کامل زندگی کنیم. یک ذهن سالم تغییرات را می پذیرد واز مواجهه با تغییرات نا خوشایند نمی ترسد و دچار تردید نمی شود. در اصل قبول تغییرات علامت قدرت فرداست. داشتن یک روحیه مثبت گرا با کمک گرفتن از عقل و منطق به انسان کمک می کند تا بتواند با تغییرات کنار آمده و حتی شرایط بد را نیز تحمل کند.

۳-توان رویارویی با خطر یا به اصطلاح ریسک کردن در راستای رسیدن به اهداف زندگی : فرد باید درهمه حال توان مواجهه با بد ترین نتیجه را داشته باشد. چرا که زندگی پراز خطرهاست. البته در این ریسک کردن نباید مدام منتظر وقوع پیامدهای ناگوار باشید.

۴-نشان دادن احساسات : نباید حس ها را پنهان کرد.گاهی آنقدر فرد سعی در پنهان کردن حس های خود می کند که این حس ها تنها درحین خواب قدرت به نمایش گذاردن خود را به دست می آورند.همان طور که هر چیزی را حس می کنید می توانید احساستان را به شکل یک نمود خارجی نشان دهید ، حتی نشان دادن احساسات منفی مانند خشم .

۵- دیدن واقعیات به اندازه لازم : خوش بینی و بدبینی بیش از حد هر دو به روحیه انسان آسیب می رساند.اما امید ، ایمان و احساس حمایت شدن از غیب همگی در تطابق با شرایط سخت به حفظ سلامت روح انسان کمک می کنند.

۶-توانایی تخیل در عین عدم اعتقاد واقعی به آن: داشتن قدرت تخیل و آزاد گذاشتن این قوه به تولیدات ذهنی یعنی همان روندی خلاقیت می انجامد. سطح رابطه انسان با واقعیت باید در یک محدوده مشخص باشد.انسان گاهی احتیاج به چیز های غیر واقعی دارد.تخیل و امید ازاین مسایل غیرواقعی هستند.البته خیال ممکن است هم خوب باشد وهم بد،اگر زیاد باشد باعث بی تحرک شدن فرد می شود.

۷-آگاهی از توان خود : داشتن شناخت صحیح از توانایی های مان به ما کمک می کند بتوانیم با مشکلات درست روبرو شویم.


کارگاه آموزشی سلامت ذهن به صورت مجازی و رایگان و در جهت بالابردن سلامت جامعه برگزار میشود .

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر به صورت رایگان در این کارگاه آموزشی ثبت نام کنید :

گروه سلامتی و تناسب اندام سلامت پلاس

مدیریت : نگار سراج زاده

کارشناس ارشد بیماری شناسی گیاهی، محقق و مشاور گیاهان دارویی و طب ایران

مشاور شرکت نیوشا

شماره تماس : ۰۹۳۹۹۹۳۳۲۵۴
ای دی تلگرام : @negar_seraj
اینستاگرام : healthplus2020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *