اخبار داغ

بوشهر پایتخت انرژی کشور است، نباید محرومیت داشته باشد

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه استان بوشهر پایتخت انرژی کشور است، تأکید کرد که مردم این‌ استان نباید محرومیت‌ و کاستی‌ داشته باشند. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۷ آبان‌ماه) در نشستی با حضور نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، از این استان به‌عنوان […]

اشتراک گذاری
28 آبان 1399
50 بازدید
کد مطلب : 9298

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه استان بوشهر پایتخت انرژی کشور است، تأکید کرد که مردم این‌ استان نباید محرومیت‌ و کاستی‌ داشته باشند.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۷ آبان‌ماه) در نشستی با حضور نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، از این استان به‌عنوان پایتخت انرژی کشور یاد کرد و گفت: مردم استان بوشهر به‌عنوان پایتخت انرژی کشور نباید با بعضی محرومیت‌ها و کاستی‌ها روبه‌رو باشند و لازم است راهکارهایی برای رفع مسائل و ایجاد رضایتمندی در مردم این استان تدوین شود. 

وی همچنین با تأکید بر لزوم عمل به مسئولیت اجتماعی از سوی سرمایه‌گذاران طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی، افزود: پذیرفته نیست مردمی که ساکن مناطق پیرامونی طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ اقتصادی هستند از امکانات بی‌بهره باشند و لازم است سرمایه‌گذاران این طرح‌ها به مسئولیت اجتماعی خود در قبال ساکنان این مناطق عمل کنند.

معاون اول رئیس‌جمهوری لازمه پیشرفت و ترقی استان بوشهر را توسعه بندر بوشهر و دیگر بنادر این استان دانست و اظهار کرد: باید با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بندر بوشهر، زمینه توقف و پهلو گرفتن کشتی‌های با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار تن در این بندر فراهم شود. 

جهانگیری با تأکید بر لزوم توجه به روستاهای استان بوشهر، از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور که در این نشست حضور داشت خواست از محل اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار روستایی، منابعی را به بهبود وضع روستاهای استان بوشهر و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در این روستاها اختصاص دهد. 

وی اظهار امیدواری کرد با همدلی و هماهنگی خوبی که میان مسئولان اجرایی و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، تمرکزی جدی بر طرح‌ها و پروژه‌های اصلی استان معطوف شود تا ضمن رفع مسائل و موانع پیش‌ رو، شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر استان بوشهر در زمینه‌های مختلف باشیم. 

استاندار بوشهر در این نشست که حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری هم حضور داشت، گزارشی از وضع استان و طرح‌های در حال اجرا ارائه کرد و به تشریح اقدام‌های انجام‌شده و وضع شیوع کرونا در این استان پرداخت. 

نمایندگان استان بوشهر در مجلس هم در این نشست به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود درباره استان بوشهر پرداختند و مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیازها و چالش‌های استان را مطرح کردند. 

اجرا و تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر، توسعه بنادر استان، تکمیل فاضلاب برخی شهرهای استان بوشهر، پرداخت عوارض آلایندگی مطابق قانون و طبق نظر کارشناسی، سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعت توریسم و تفویض اختیارات بیشتر به مدیریت استان از جمله دغدغه‌ها و درخواست‌های نمایندگان بوشهر در مجلس بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *