اخبار داغ

مپنا در میان ۱۰ شرکت برتر پیمانکاری نفتی خاورمیانه و شمال آفریقا

گروه مپنا در میان ۱۰ شرکت برتر پیمانکاری قراردادهای مهندسی، تأمین و احداث منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در جایگاه هفتم قرار گرفت. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از مپنا، نشریه اقتصادی مید (MEED) در تازه‌ترین شماره خود قراردادهای مهندسی، تأمین و احداث (EPC) در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه خاورمیانه […]

اشتراک گذاری
27 آبان 1399
40 بازدید
کد مطلب : 9252

گروه مپنا در میان ۱۰ شرکت برتر پیمانکاری قراردادهای مهندسی، تأمین و احداث منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در جایگاه هفتم قرار گرفت.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از مپنا، نشریه اقتصادی مید (MEED) در تازه‌ترین شماره خود قراردادهای مهندسی، تأمین و احداث (EPC) در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را بررسی کرد.

بر اساس این ارزیابی، گروه مپنا در بازار داخلی خود در این صنعت عملکرد خوبی بر جای گذاشته و موفق به امضای قرارداد ۸۷۶ میلیون دلاری توسعه میدان‌های نفتی پارسی و پرنج با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب شده است.

در این رتبه‌بندی، شرکت JGC ژاپن برای قرارداد با وزارت نفت عراق در پالایشگاه بصره و قرارداد با شرکت سعودی آرامکو در میدان گازی شرق عربستان، شرکت کره‌ای مهندسی سامسونگ برای قراردادهای پروژه ذخیره‌سازی گاز مخزن در عربستان و پروژه پالایشگاه حاسی مسعود در الجزایر، شرکت اسپانیایی Tecnicas Reunidas برای قرارداد مشترک با سامسونگ برای فعالیت در پالایشگاه حاسی مسعود الجزایر و قرارداد دیگری برای نصب واحد آب شور در پالایشگاه رأس تنوره آرامکو در جایگاه‌های نخست تا سوم قرار گرفته‌اند.

شرکت مهندسی پتروشیمی چین نیز با هفت قرارداد در کشورهای الجزایر، عراق و امارات عربی متحده در رتبه چهارم جای دارد.

پنجمین، ششمین و هشتمین پیمانکاران EPC این رتبه‌بندی، شرکت‌های مصری پتروجت، انپی و احداث پتروشیمی مصر معرفی شده‌اند که قراردادهایی برای فعالیت در پروژه‌های هیدروکربنی داخل مصر امضا کرده‌اند و علت این اتفاق بی‌سابقه، وجود پروژه‌های داخلی پرتعداد و مطمئن در کشور مصر، با وجود شرایط نامطلوب جهانی است.

شرکت فرانسوی تکنیپ رتبه نهم را از آن خود کرده است. این رتبه به لطف سهم این شرکت در پروژه EPC ساخت مجتمع هیدروکراکینگ در پالایشگاه نفت آسیوط مصر حاصل شده است.

رتبه نهایی فهرست نیز متعلق به شرکت یونانی آرچیرودون است که قراردادی از بخش خشکی شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) امارات برای توسعه میدان نفتی «باب» ابوظبی دریافت کرده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *