اخبار داغ

مصرف روزانه گاز ایران از مرز ۷۰۰ میلیون مترمکعب گذشت

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که مصرف روزانه گاز کل کشور در ۲۴ ساعت گذشته به ۷۰۷ میلیون مترمکعب رسید. محمدرضا جولایی در این باره  اظهار کرد: سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده از این مقدار، ۴۸۱ میلیون مترمکعب بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۴ درصد افزایش یافته است. […]

اشتراک گذاری
27 آبان 1399
43 بازدید
کد مطلب : 9254

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که مصرف روزانه گاز کل کشور در ۲۴ ساعت گذشته به ۷۰۷ میلیون مترمکعب رسید.

محمدرضا جولایی در این باره  اظهار کرد: سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده از این مقدار، ۴۸۱ میلیون مترمکعب بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۴ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مصرف صنایع عمده هم ۱۲۱ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها ۱۰۵ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز تصریح کرد: در روز ۲۵ آبان‌ماه، مقدار گاز تزریق‌شده به شبکه خطوط سراسری ۷۶۱ میلیون مترمکعب بود که این مقدار نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش ۵.۳ درصدی نشان می‌دهد.

به گفته جولایی، در پی کاهش دمای هوا در بعضی از استان‌های کشور مصرف گاز طبیعی به‌ویژه در بخش خانگی افزایش یافته است که استان‌های شمالی کشور شامل گلستان، مازندران و گیلان، همچنین استان‌های خراسان شمالی و آذربایجان غربی رکورددار مصرف گاز طبیعی در کشور هستند.

وی با تأکید بر لزوم مصرف بهینه انرژی، گفت: تأمین گاز مشترکان در کشور پایدار است، اما رعایت نکات ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی برای همه مصرف‌کنندگان ضروری است.

به گزارش تجهیز نیوز، مصرف روزانه گاز کشور دی‌ماه سال ۹۸ به مرز ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسید که به نظر می‌رسد با این روند در زمستان امسال شاهد ثبت رقم‌هایی تازه در مصرف گاز طبیعی در کشور باشیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *