اخبار داغ

۲۵۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی با بومی‌سازی قطعات

رئیس تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که صرفه اقتصادی حاصل از توانمندی شرکت‌های داخلی برای بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در این مجموعه ۲۵۰ میلیارد ریال است. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمود بالنده درباره اقدام‌های انجام‌شده در زمینه خودکفایی اقلام و تجهیزات ابزار دقیق گفت: بومی‌سازی، به‌دست […]

اشتراک گذاری
15 آبان 1399
63 بازدید
کد مطلب : 8584

رئیس تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که صرفه اقتصادی حاصل از توانمندی شرکت‌های داخلی برای بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در این مجموعه ۲۵۰ میلیارد ریال است.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمود بالنده درباره اقدام‌های انجام‌شده در زمینه خودکفایی اقلام و تجهیزات ابزار دقیق گفت: بومی‌سازی، به‌دست آوردن دانش فنی و ساخت داخل بیش از ۱۱۷ نوع مختلف کارت الکترونیکی مربوط به سامانه‌های کنترل صنعتی با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت مجتمع گاز پارس جنوبی انجام شده است.

وی بومی‌سازی، به‌دست آوردن دانش فنی و ساخت داخل ۱۸۹ نوع مختلف از تجهیزات و ادوات ابزار دقیق با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر دستاوردها در این زمینه برشمرد و اظهار کرد: رقم حاصل از صرفه اقتصادی این موارد بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال است. از سال ۹۳ تا ۹۸ و به‌دلیل تفاوت قیمت داخل و خارج در آینده نیز صرفه اقتصادی تولید این تجهیزات بیشتر می‌شود.

به گفته رئیس تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی، رقم صرفه‌جویی حاصل از ساخت داخل در حالی به این مقدار رسیده که افزون بر ساخته شدن این تجهیزات با قیمت پایین‌تر از خرید خارج، دانش فنی آنها نیز دریافت شده است.

بالنده افزود: بومی‌سازی و به‌دست آوردن دانش فنی ساخت داخل برای یک هزار و ۳۳۰ نوع مختلف از تجهیزات و قطعات مکانیکی مجتمع که معادل ۳۱ هزار و ۷۸۲ قلم قطعه بوده نیز در سال‌های اخیر انجام شده و نزدیک به ۲۵۰ میلیارد ریال صرفه اقتصادی حاصل از توانمندی شرکت‌های داخلی برای بومی‌سازی قطعات و تجهیزات است.

طبق توضیحات وی، بومی‌سازی و به‌دست آوردن دانش فنی و ساخت الکتروموتورهای ولتاژ متوسط ضد انفجار و دریافت گواهینامه ضدانفجاری با استفاده از توان شرکت داخلی و با صرف هزینه پایین‌تر از نمونه خارجی، بومی‌سازی و به‌دست آوردن دانش فنی بیش از ۱۴ نوع مختلف کارت الکترونیکی مربوط به تجهیزات برقی، بومی‌سازی و به‌دست آوردن دانش فنی بیش از هفت نوع مختلف از تجهیزات و قطعات برقی رقم  صرفه‌جویی قابل توجهی است و با خریدهای بعدی افزایش نیز می‌یابد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *