اخبار داغ

هوفل پلنگی دورترین نقطه مرزی جغرافیای خوزستان و چهارمحال بختیاری در صعب العبورترین نقطه جغرافیا ، خیرین بنیاد نیکروان مدرسه می سازند

به همت خیرین مدرسه ساز بنیاد نیکروان در دورترین و صعب العبور ترین منطقه عشایر ایذه (نقطه صفر مرزی استان خوزستان و چهارمحال بختیاری) مدرسه عشایری احداث می کند.به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، به همت خیرین مدرسه ساز بنیاد نیکروان در هوفل پلنگی جایی که در صعب العبور ترین نقطه استان خوزستان واقع […]

اشتراک گذاری
11 آبان 1399
133 بازدید
کد مطلب : 8440

به همت خیرین مدرسه ساز بنیاد نیکروان در دورترین و صعب العبور ترین منطقه عشایر ایذه (نقطه صفر مرزی استان خوزستان و چهارمحال بختیاری) مدرسه عشایری احداث می کند.
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، به همت خیرین مدرسه ساز بنیاد نیکروان در هوفل پلنگی جایی که در صعب العبور ترین نقطه استان خوزستان واقع شده و دانش آموزان از مدرسه بی بهره هستند، مدرسه ای احداث خواهد شد. بنیاد نیکروان با همکاری فعالین اجتماعی، و با هماهنگی مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان و مدیر آموزش پرورش عشایر استان خوزستان با الهام از بافت بومی محلی روستا، مدرسه ای می سازد.
بدلیل صعب العبور بودن منطقه و نداشتن راه ارتباطی و عدم امکان انتقال مصالح ساختمانی، با استفاده از ابزار بومی محلی، مدرسه ای ساخته خواهد شد. این آموزشگاه سالهاست که در چادر برگزار می شود و سرمای زمستان برای دانش آموزان و معلم سخت و طاقت فرسا است.
منطقه هوفل پلنگی در مرز بین استان خوزستان و چهارمحال بختیاری قرار دارد که از سمت هر دو استان دور افتاده ترین منطقه عشایری می باشد. راه آن مال رو می باشد و در منطقه ای بکر و کوهستانی با جاذبه های طبیعی بسیار زیادی واقع شده است. حدود بیست و پنج خانوار در آن زندگی می کنند و غالباً دامدار هستند. با توجه به اینکه مسیرهای منتهی به این روستا در فصل زمستان با بارش اولین برف مسدود می شوند اهالی روستا در اواخر پاییز مایحتاج زندگی خود را برای فصل زمستان تامین و ذخیره می کنند.
هوفل پلنگی از نظر موقعیت جغرافیایی در شمال شرقی بخش سوسن قراردارد. مسیرهای سه گانه تردد به روستای هوفل عبارتند از :
۱.از سمت استان چهارمحال بختیاری منطقه دیناران ، روستای سردسیری دنگون ، بادره و شتر خواب و دم آب و نهایتاً هوفل
۲.از سمت استان خوزستان از بخش سوسن، فالح و بانا، پلنگی و نهایتاً هوفل
۳. از سمت شهر دهدز، دشت، سر صحرا و روستای خواجه انور نهایتاً هوفل
برای عزیمت به این منطقه صعب العبور داشتن راهنمای محلی ضروری است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *