اخبار داغ

دره بدولی

دره بدولی (Bedovlu) یا ایلان دره سی در مسیر ماکو به آواجیق واقع شده که یکی از خاص ترین و ناشناخته ترین دره های موجود در جهان بشمار می رود و میتوانید بسیاری از تحولات زمین شناسی و تراشه های سنگی زیبا و طبیعی را در آن ببینید. ساختاری که در صخره های بازالتی این […]

اشتراک گذاری
04 آبان 1399
48 بازدید
کد مطلب : 8097

دره بدولی (Bedovlu) یا ایلان دره سی در مسیر ماکو به آواجیق واقع شده که یکی از خاص ترین و ناشناخته ترین دره های موجود در جهان بشمار می رود و میتوانید بسیاری از تحولات زمین شناسی و تراشه های سنگی زیبا و طبیعی را در آن ببینید.

ساختاری که در صخره های بازالتی این دره تشکیل شده شامل ستون های چند وجهی است که از شکستگی های سنگی به هنگام سرد شدن گدازه های آتشفشانی شکل گرفته است. مشاهده اتصالات عمودی صخره های بازالتی و ستون های کاملا هندسی آنها بسیار خیره کننده است.

جانوران، تخته سنگ های شش ضلعی بزرگ، پوشش گیاهی دره و درختچه هایی که در میان و بالای منشور ها رشد کرده اند، جلوه ای از طبیعت بکر را در این دره به نمایش گذاشته اند.
رودخانه زنگمار در کف دره از ارتفاعات کوه آرارات در ترکیه سرچشمه گرفته و پس از عبور از میان دره و روستاهای مسیر خود، نهایتا به سد بارون میریزد.

نیوشا دقیقی ماسوله

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *