اخبار داغ

حضور ایران در آب‌های آزاد مستمر و مستقل خواهد بود/ امروز توان ما فراتر از ساخت ناوشکن است

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور مقتدرانه ایران در آب‌های آزاد مستمر، مستقل و قدرتمندانه خواهد بود و این توان وابسته به هیچ قدرتی در دنیا نیست. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی صبح امروز در مراسم استقبال از ناوگروه شصت و نهم نداجا […]

اشتراک گذاری
22 مهر 1399
63 بازدید
کد مطلب : 7607

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور مقتدرانه ایران در آب‌های آزاد مستمر، مستقل و قدرتمندانه خواهد بود و این توان وابسته به هیچ قدرتی در دنیا نیست.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی صبح امروز در مراسم استقبال از ناوگروه شصت و نهم نداجا در بازگشت از آبهای آزاد و بین‌المللی، اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز این ناوگروه، بازگشت مقتدرانه ناوشکن تماما ایرانی سهند است که پس از قریب به ۷۰ روز دریانوردی در بندرعباس پهلو گرفته است و این مشت محکمی در دهان یاوه‌گویانی است که ادعا می‌کردند ایران توان ساخت ناوشکن ندارد.

وی با بیان این که امروز توان و اراده جوانان و رزمندگان نیروی دریایی فراتر ز ساخت یک ناوشکن است، افزود: این همان قدرتی است که قادر است با اتکای به توان خویش دربرابر تهدیدات آمریکایی ها مقتدرانه بایستد و مشت محکمی بر دهان آنان بکوبد.

خلق زنجیره دفاعی محکم در کنار نیروی دریایی سپاه

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروز نیروی دریایی ارتش در کنار نیروی دریایی سپاه، یک زنجیره دفاعی محکمی را از شمال خلیج فارس تا شمال اقیانوس هند و آبهای بین‌المللی ایجاد کرده است که از منافع و منابع ملت ایران حضور داشته و این حضور مقتدرانه است.

امیر دریادار کاویانی در بیان ابعاد حضور قدرتمندانه ایران در آبهای بین‌المللی به حضور ناوشکن سهند با همراهی ناو پشتیبانی بندرعباس در مأموریت شصت و نهم این نیرو اشاره و گفت: این ناوشکن سهند، یادگار سهندی است که آمریکایی های جنایت‌کار غافلگیرانه و ناجوانمردانه آن را مورد اصابت قرار دادند اما اکنون سهندی پرقدرت‌تر و باشکوه‌تر ساخته شده که همچون نگینی در دریاها و اقیانوس‌ها می‌درخشد.

حضور ما در آبهای بین‌المللی مستقل و بدون وابستگی به هیچ کشوری است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضور ما در آبهای بین‌المللی حضوری برآمده از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و در مسیر صیانت از منافع ملی‌مان و مستقل و بدون هرگونه وابستگی به دیگر کشورها و دولت‌هاست و ما در سایه تدابیر ارائه شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر قدرت خویش برای حضوری باشکوه در دریاها خواهیم افزود.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: حضور ما برآمده از قدرت درونی ملت ما است. این حضور و تمامی تجهیزات و لوازم آن نیز بدست نیروهای انقلابی و پرشور نیروی دریایی ساخته شده و بکارگیری می‌شود و این افتخاری بزرگ است.

امیر دریادار کاویانی تصریح کرد: صیانت مستمر از ناوگان تجاری، شیلاتی و نفت‌کش در آبهای بین‌المللی یک وظیفه مهم بر دوش نیروی دریایی است که ما توان خود را در این زمینه با قدرت توسعه خواهیم داد.

اعزام ناوشکن سبلان به آبهای دور

وی در پایان با اشاره به اعزام ناوشکن سبلان به آبهای دور طی روزهای گذشته، از حرکت ناو پشتیبانی لاوان در روز جاری برای پیوستن به یکدیگر به منظور انجام مأموریت‌های محوله در قالب ناوگروه ۷۰ خبر داد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *