اخبار داغ

پیکر پاک استاد شجریان امروز در آرامگاه فردوسی آرام گرفت.

پیکر پاک استاد شجریان امروز در آرامگاه فردوسی آرام گرفت. با برگزاری مراسم خاکسپاری در شهر توس، استاد محمدرضا شجریان بنا به وصیتش صبح امروز همجوار حکیم فردوسی می شود. بسیاری علت این وصیت را تمایل استاد آواز ایران به بازگشت به محل زادگاهش نسبت می‌دهند اما در کنار این نگاه، شاید بتوان به علاقه […]

اشتراک گذاری
19 مهر 1399
49 بازدید
کد مطلب : 7472

پیکر پاک استاد شجریان امروز در آرامگاه فردوسی آرام گرفت.

با برگزاری مراسم خاکسپاری در شهر توس، استاد محمدرضا شجریان بنا به وصیتش صبح امروز همجوار حکیم فردوسی می شود. بسیاری علت این وصیت را تمایل استاد آواز ایران به بازگشت به محل زادگاهش نسبت می‌دهند اما در کنار این نگاه، شاید بتوان به علاقه وافر شجریان به فردوسی هم اشاره کرد که خودش در زمان حیات، از آن به عنوان یک «بدهکاری» یاد کرده بود.

به گزارش تجهیز نیوز نقل از خبرگزاری ایسنا، محمدرضا شجریان در مشهد به دنیا آمده بود. او پیش از مهاجرت به تهران، سال‌ها در این شهر و توابع آن به تدریس پرداخت و این موضوع شاید یکی از دلایلی‌ باشد که خانواده و نزدیکانش را بر آن داشت تا در نهایت به وصیت استاد رضایت دهند و او را در شهر کهن و فرهنگی توس و در کنار بزرگانی چون فردوسی و مهدی اخوان ثالث به خاک بسپارند.

با این همه علاقه شجریان به فردوسی موضوعی نیست که پس از فوتش مطرح شده باشد. او اگرچه در آثارش از اشعار این شاعر پرآوازه استفاده نکرد و بیشتر به سراغ شعرهایی از حافظ، سعدی، مولانا و عطار رفت، اما همواره خود را وام‌دار فردوسی می‌دانست.

استاد آواز ایران پنجشنبه ـ ۱۷ مهر ماه ـ در سن ۸۰ سالگی پس از سال ها مبارزه با بیماری، بر اساس آنچه فرزندش همایون شجریان اعلام کرد، «به دیدار معشوق پرواز کرد»

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *