اخبار داغ

عکاسی تلسکوپ هابل از انفجار ستاره غول پیکر

تلسکوپ فضایی هابل تصاویری از انفجار و نابودی تدریجی یک ستاره غول پیکر ثبت کرده و این رویداد را به انفجار بمب اتمی طبیعت تشبیه کرده است. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از نیوزدات کام، ستاره یادشده در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از منظومه شمسی قرار دارد و در یک کهکشان مارپیچی […]

اشتراک گذاری
14 مهر 1399
64 بازدید
کد مطلب : 7245

تلسکوپ فضایی هابل تصاویری از انفجار و نابودی تدریجی یک ستاره غول پیکر ثبت کرده و این رویداد را به انفجار بمب اتمی طبیعت تشبیه کرده است.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از نیوزدات کام، ستاره یادشده در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از منظومه شمسی قرار دارد و در یک کهکشان مارپیچی به نام NGC ۲۵۲۵ واقع است.

ستاره منفجر شده مذکور حالا به شکل یک ستاره کوتوله سفید درآمده و تلسکوپ فضایی هابل آخرین روزهای حیات آن را ثبت کرده است. در عکس‌های به ثبت رسیده از این ستاره کاهش تدریجی میزان نور آن نیز به وضوح قابل مشاهده و تشخیص است.

هابل اولین بار در فوریه سال ۲۰۱۸ این ستاره بزرگ را که SN ۲۰۱۸gv نام داشت، کشف کرد. ستاره شناسان ناسا و آژانس فضایی اروپا می‌گویند با بررسی نحوه انفجار و تبدیل SN ۲۰۱۸gv به یک ستاره کوتوله می‌توان اطلاعات تازه‌ای در مورد روند تکامل بخشی از جهان هستی به دست آورد و فواصل برخی کهکشان‌ها از یکدیگر و نیز مدت زمان عمر آنها را نیز با دقت بیشتری اندازه گرفت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *