اخبار داغ

ضرورت سلامت کارکنان در محیط‌های عملیاتی نفت خزر

مدیرعامل شرکت نفت خزر با اشاره به ضرورت سلامت کارکنان در مناطق عملیاتی سکوی ایران امیرکبیر و شناورهای کاسپین این شرکت بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت نفت خزر، علی اصولی در بیست‌وسومین نشست کمیته مدیریت بحران این شرکت که با هدف ارائه […]

اشتراک گذاری
12 مهر 1399
55 بازدید
کد مطلب : 7125

مدیرعامل شرکت نفت خزر با اشاره به ضرورت سلامت کارکنان در مناطق عملیاتی سکوی ایران امیرکبیر و شناورهای کاسپین این شرکت بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت نفت خزر، علی اصولی در بیست‌وسومین نشست کمیته مدیریت بحران این شرکت که با هدف ارائه گزارش اقدام‌های سه ماه تابستان و هم‌اندیشی و اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و پایش بیشتر سلامت کارکنان در منطقه عملیاتی خزر، سکوی ایران امیرکبیر و شناورهای کاسپین برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش و فعالیت اعضای کمیته بحران به‌ویژه واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی)، مدیریت منابع انسانی و حراست گفت: با توجه به آغاز فصل پاییز و اضافه شدن ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی، ضرورت سلامت کارکنان در محیط‌های عملیاتی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به موضوع همه‌گیری ویروس کرونا به‌عنوان مهم‌ترین بحران کنونی کشور افزود: متأسفانه به‌دلیل رعایت نشدن دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی، در هفته‌های اخیر شاهد افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری هستیم، از این رو باید تلاش کنیم با استمرار فعالیت‌های پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در همه جنبه‌ها به سلامت محیط کار و جلوگیری از بحران در فصل سرما کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت خزر اظهار کرد: توجه و عمل به تأکیدهای مقام‌های کشور، ستاد مقابله با کرونا و کمیته مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران بسیار ضروری است و اعضای کمیته بحران باید با جدیت هرچه بیشتر بخشنامه‌های ابلاغی را در سطح شرکت نفت خزر نهادینه کنند.

اصولی ضمن استماع گزارش اعضای کمیته گفت: با توجه به بسته بودن فضای کاری در سکوهای نفتی، شناورها و خوابگاه‌ها رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی در مناطق عملیاتی شرکت نفت خزر به‌ویژه کارکنان شیفت سکوی ایران امیرکبیر و شناورهای کاسپین در دریای خزر باید جزو اولویت‌های کمیته مدیریت بحران شرکت قرار گیرد.

وی بیان کرد: اعضای کمیته باید نسبت به ترویج مشارکت همگانی و ارائه انتقادها و پیشنهادها درباره راهکارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام کنند، تا جایی که همه کارکنان درباره این مهم از بالاترین تا پایین‌ترین کارکنان خود را مسئول بدانند و هر جا ضعف، کم‌کاری، یا نبود رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشاهده می‌کنند با جدیت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: باید نسبت به تهیه دستورعمل سلامت کارکنان در سکو، شناورها و مناطق عملیاتی اقدام و شماره تلفن ۲۴ ساعته‌ای برای پاسخگویی به همکاران مشکوک در نظر گرفته شود تا با همدلی و دلسوزی راهنمایی‌های لازم درباره پایش سلامت و بهبودی این افراد انجام شود.

در پایان این نشست مقرر شد فعالیت‌های پیشگیرانه شامل آموزش، گندزدایی و ضدعفونی اماکن به همراه پایش پارامترهای سلامت کارکنان، کاهش تردد و تماس‌های غیر ضرور، فراهم کردن بستر مناسب نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای تشکیل نشست‌های از راه دور، ایجاد آرامش روانی برای کارکنان، برقراری تلفن پاسخگو، استفاده از همه ابزارهای تبلیغاتی و نظارت بر رعایت اصول بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک پیرو مصوبه‌های سی‌وسومین نشست ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در دستور کار کمیته شرایط اضطرار شرکت نفت خزر قرار گیرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *