اخبار داغ

خودکفایی در تولید سوخت نشان دهنده نگاه به داخل است

رئیس‌جمهوری گفت: خودکفایی در بنزین و گازوئیل و افزایش تولید در بخش گاز و پتروشیمی و عمده محصولات، نشان می‌دهد نگاه ما به داخل کشور است. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، نهم مهرماه) در نشست هیئت دولت گفت: این بسیار مهم است که […]

اشتراک گذاری
10 مهر 1399
39 بازدید
کد مطلب : 6949

رئیس‌جمهوری گفت: خودکفایی در بنزین و گازوئیل و افزایش تولید در بخش گاز و پتروشیمی و عمده محصولات، نشان می‌دهد نگاه ما به داخل کشور است.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، نهم مهرماه) در نشست هیئت دولت گفت: این بسیار مهم است که مردم بدانند باوجود همه سختی‌ها و فشار تحریم، بخش تولیدی ما در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و بخش‌هایی از خدمات رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و امسال این جهش و رونق تولید، به‌عنوان یک وظیفه مضاعف بر دوش همه ماست.

وی به موضوع صادرات غیرنفتی و اهمیت آن در دوران تحریم نفت اشاره کرد و افزود: صادرات نفت، گاز و میعانات نفتی در سال‌های گذشته تأمین‌کننده ارز مورد نیاز کشور بودند، اما  اکنون که با مشکلاتی مواجه هستیم این وظیفه بر دوش صادرات غیرنفتی است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: به این نکته مهم  توجه کنید که جنگ اقتصادی در این سه سال اتفاق افتاده و آنچه در گذشته بوده، تحریم و نه جنگ اقتصادی بوده است. در آن شرایط تحریم، دولت حداقل روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد و قیمت میانگین آن نیز بالای ۱۰۰ دلار بود و در مقاطعی به ۱۲۰ دلار هم رسید و بانک‌های ما نیز با شرایط امروز روبه‌رو نبودند.

روحانی گفت: واقعیت‌ها را باید به همان صورتی که هست برای مردم تبیین کنیم. تحریم قبل و سال‌های پیش بوده، اما جنگ اقتصادی از سال ۹۷ آغاز شده است. آدرس و تاریخ اشتباه ندهیم و تحریف نکنیم و واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنیم که البته این بدان معنا نیست که ما در برابر توطئه‌های دشمنان ترسیده و عقب‌نشینی کرده‌ایم، یا مشکل داریم، ‌ اما شرایط جنگ با شرایط صلح متفاوت است و همه باید این واقعیت‌ها را بدانند و روی آن دقت کنند.

وی عنوان کرد: گاهی وقت‌ها بعضی از حرف‌ها زده می‌شود که باید توضیح داده شود تا مردم واقعیت آن را بدانند. می‌گویند اشکال این دولت این است که نگاهش به بیرون است و اگر نگاهش به داخل بود این مشکلات را نداشتیم.

رئیس‌جمهوری افزود: ما در حقیقت هر پنجشنبه با افتتاح گسترده طرح‌ها، به این سوال و شبهه پاسخ می‌دهیم. همین دیروز ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه برق افتتاح شده است. با افزایش تولید برق و نیروگاه‌های تولید برق و رساندن میزان تولید محصولات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن به ۱۳۰ میلیون تن، خودکفایی در بنزین، گازوئیل، گاز، گندم، فولاد، پتروشیمی و عمده محصولات، می‌توان گفت که نگاه ما به داخل است.

روحانی تصریح کرد: پس این حرف نادرست، ناصحیح، غلط و تحریف‌کننده را تکرار نکنید و نگویید نگاه دولت به بیرون است. بله نگاه دولت این است که باید با دنیا همکاری کرد، هزار بار دیگر هم تکرار می‌کنیم. ما گفتیم همکاری سازنده مقام معظم رهبری تصحیح کردند و فرمودند همکاری گسترده سازنده و باید تعامل گسترده و سازنده با دنیا داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با مشکلات، وحدت، اتحاد و دست به دست یکدیگر دادن است، گفت: باید به این تریبون‌هایی که ملت در اختیار ما گذاشته، احترام بگذاریم و سخنی به نفع مردم و در مسیر اتحاد بگوییم. اگر در این مسیر باشیم که هرکدام بخواهیم رقابت‌های حزبی و جناحی را پیش بکشیم، بی‌شک به آن اهدافی که امروز داریم نخواهیم رسید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *