اخبار داغ

چندراهه‌ سکوی نوروز ساخته و نصب شد

چندراهه‌ سکوی بهره‌برداری نوروز-۱ با تلاش کارکنان این سکو و همکاری متخصصان منطقه عملیاتی بهرگان، طراحی، ساخته و نصب شد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، این عملیات با همراهی و پشتیبانی واحدهای مختلف تعمیرات مجتمع دریایی بهرگان، نوسازی و تعمیرات خشکی، اداره مهندسی بهره‌برداری، بازرسی فنی، تدارکات […]

اشتراک گذاری
07 مهر 1399
34 بازدید
کد مطلب : 6558

چندراهه‌ سکوی بهره‌برداری نوروز-۱ با تلاش کارکنان این سکو و همکاری متخصصان منطقه عملیاتی بهرگان، طراحی، ساخته و نصب شد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، این عملیات با همراهی و پشتیبانی واحدهای مختلف تعمیرات مجتمع دریایی بهرگان، نوسازی و تعمیرات خشکی، اداره مهندسی بهره‌برداری، بازرسی فنی، تدارکات و… در مدت زمان تقریبی ۱۰۰ روز کاری انجام و با نصب این چندراهه (Manifold) به جای چندراهه قدیمی که قدمتی بیش از ۴۷ سال داشت، تولید نفت در شرایط بسیار ایمن و با حداقل نفرات امکان‌پذیر شد.

به دلیل بالا بودن عمر سکوی بهره‌برداری نوروز-۱ همواره یکی از دغدغه‌های مدیریت شرکت نفت فلات قاره و منطقه بهرگان تولید حداکثری از چاه‌های این میدان در سایه مسائل ایمنی بوده که با ایجاد تغییرات گسترده در سیستم لوله‌کشی نفت سکو، ارتقا و بازسازی چندراهه انجام شد. عملیات ساخت چندراهه و ایجاد تغییرات مورد نیاز در سیستم لوله‌کشی این سکو که عمدتاً در قطرهای ۶ و ۸ اینچ بوده با رعایت همه نکات ایمنی و استانداردهای بین‌المللی رایج در بخش فراساحل انجام شده است و نفرات مجری طرح مربوطه نیز با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا و ایمنی نسبت به انجام آن اقدام کرده‌اند.

نکته حائز اهمیت این پروژه استفاده نکردن از بخش پیمانکاری و برون‌سپاری است که صرفه‌جویی مالی قابل ملاحظه‌ای برای شرکت داشته به‌طوری‌ که این عملیات به‌طور کامل از سوی کارشناسان و متخصصان سکوی نوروز-۱ و منطقه بهرگان صورت گرفته و با وجود مشکلاتی از قبیل فرسودگی تجهیزات، کمبود امکانات، نبود دسترسی به جرثقیل در بخش عمده‌ای از محل نصب در سکو، ضخامت بالای اتصالات، شرایط آب و هوایی بد و ویروس همه‌گیر کرونا اجرایی شده است. پیش‌تر نیز با همت کارکنان سکوی نوروز-۱، کار سبک‌سازی، جمع‌آوری چندراهه قدیمی، بازسازی مخزن Slop Tank و لایروبی تفکیک‌کننده آزمایشی انجام شده بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *