اخبار داغ

فرهنگ و تاریخ ایران زمین – حمام کمسار

حمام کمسار متعلق به دوره ی قاجار و به روایت بعضی، زندیه بوده، که همانند یک حمام سنتی از مجموعه ی سربینه، گرم خانه، خزینه های آب سرد و گرم و غیره تشکیل می شد.کمسار را میتوان نگین روستاهای غرب گیلان دانست.در وجه تسمیه ی کمسار نقل است در دوران، ساکنان اصلی این منطقه، دارای […]

اشتراک گذاری
03 مهر 1399
67 بازدید
کد مطلب : 6198

حمام کمسار متعلق به دوره ی قاجار و به روایت بعضی، زندیه بوده، که همانند یک حمام سنتی از مجموعه ی سربینه، گرم خانه، خزینه های آب سرد و گرم و غیره تشکیل می شد.
کمسار را میتوان نگین روستاهای غرب گیلان دانست.
در وجه تسمیه ی کمسار نقل است در دوران، ساکنان اصلی این منطقه، دارای منازل مسکونی کوچکی به نام کومه بوده که این منطقه را با پسوند شباهت سان، کومه سان نامیدند، بعدها به کومسار و به کمسار تغییر نام یافته است.
به روایت دیگر این منطقه محل زیست پرنده ای سیاه رنگ به نام سار به زبان گیلکی سیته نامیده می شود بوده و تحت این عنوان به کومه سار یعنی خانه ی پدنده سار و بعدها به کمسار تغییر نام یافته است که در واقع این روایت کمتر به واقعیت نزدیک می باشد.
رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در نامه ای به استاندار گیلان مراتب ثبت چند اثر فرهنگی تاریخی از جمله حمام تاریخی کمسار شفت را در فهرست آثار ملی ابلاغ کرد.

نیوشا دقیقی ماسوله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *