اخبار داغ

واحد کنترل کیفی شرکت محور ماشین دوار

روشهای کنترل کیفیت اعمال شده در محصولات ارائه شده از طرف شرکت فنی و مهندسی محور ماشین دوارشامل بخشهای مختلف بوده که فرآیندهای آن از طریق امور کنترل کیفی و امور مهندسی به صورت هماهنگ با هم انجام می پذیرد. کلیه ابزارهای مورد استفاده در عملیات بازرسی و آزمون تحت پوشش سیستم کالیبراسیون مطابق با […]

اشتراک گذاری
02 مهر 1399
69 بازدید
کد مطلب : 6097

روشهای کنترل کیفیت اعمال شده در محصولات ارائه شده از طرف شرکت فنی و مهندسی محور ماشین دوارشامل بخشهای مختلف بوده که فرآیندهای آن از طریق امور کنترل کیفی و امور مهندسی به صورت هماهنگ با هم انجام می پذیرد. کلیه ابزارهای مورد استفاده در عملیات بازرسی و آزمون تحت پوشش سیستم کالیبراسیون مطابق با الزامات ISO 9001-2015می باشد .

الف) امور کنترل کیفی بر کیفیت مواد اولیه :

قطعات و محصولات مونتاژ شده را تحت نظارت داشته و انطباق آن را با نمونه مرجع مورد بازرسی قرار می دهد، که شامل سه فرآیند عمده ذیل است:

۱- فرآیند کنترل کیفی ورودی،

۲-فرآیند کنترل کیفی در ماشینکاری قطعات،

۳-  فرآیند کنترل مونتاژ نهائی محصولات

ب)  امور مهندسی (آزمایشگاه) :

فرآیند تست عملکرد محصولات را از نظر انطباق منحنی ها و مشخصه های تعیین شده بر اساس تستهای  هیدرولیکی مطابق با استاندارد های مورد بازرسی می باشند و سپس مجوز تائید صادر می گردد. که با اشاره به شماره سریال تست شیت مربوطه این مجوز به کنترل نهایی اعلام می گردد.

عملیات بالانس قطعات

 اگر چه هم اکنون بیشتر تولید کنندگان تجهیزات دوار کاملا به اهمیت بالانس نمودن روتورها پی برده اند ولی در عمل به ندرت دیده میشود که در تعمیرات تجهیزات دوار از این عملیات استفاده شود . 

شرکت محور ماشین دوار  بالانس نمودن روتورها را امری کاملا ضروری دانسته و در انجام تعمیرات الکتروپمپ ها و تجهیزات دوار آن را از اصلی ترین عملیات های خود قرار می دهد زیرا اینکار سبب افزایش عمر ماشین و بهبود عملکرد آن به علت کارکرد بدون ارتعاش میشود.

عملیات بالانس در این شرکت شامل موارد ذیل می باشد :

۱- بالانس روتور

۲-بالانس پروانه پمپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *