اخبار داغ

ایمن‌سازی خطوط لوله خانگیران با توپک‌رانی هوشمند

۷۰ کیلومتر خطوط لوله اصلی زیرزمینی انتقال گاز ترش منطقه عملیاتی خانگیران با بهره‌گیری از نتایج عملیات توپک‌رانی هوشمند ایمن‌سازی شد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حسین واله، رئیس اداره بازرسی فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق درباره انجام عملیات توپک‌رانی هوشمند و استفاده از نتایج […]

اشتراک گذاری
01 مهر 1399
94 بازدید
کد مطلب : 5979

۷۰ کیلومتر خطوط لوله اصلی زیرزمینی انتقال گاز ترش منطقه عملیاتی خانگیران با بهره‌گیری از نتایج عملیات توپک‌رانی هوشمند ایمن‌سازی شد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حسین واله، رئیس اداره بازرسی فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق درباره انجام عملیات توپک‌رانی هوشمند و استفاده از نتایج آن در رفع عیوب خطوط لوله گفت: گذشت زمان و خورندگی بالای گاز، سبب افزایش خطرات بالقوه خطوط لوله و تأسیسات تولید گاز می‌شود و نیاز است برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی عملیات بازرسی فنی به طور مستمر انجام شود.

وی افزود: خورندگی بسیار بالای گاز ترش منطقه خانگیران و همچنین قدمت تأسیسات تولید گاز، لزوم اهمیت بازرسی و نظارت مستمر خطوط لوله تولید و انتقال گاز ترش و همچنین تأسیسات را در این منطقه دو چندان می‌کند و باید در راستای ایمن‌سازی این خطوط برای کاهش ریسک بهره‌برداری و تولید پایدار و مستمر به‌‍ویژه در فصل سرما اهتمام بیشتری داشت.

رئیس اداره بازرسی فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با اشاره به برنامه تعمیرات اساسی امسال اظهار کرد: بازرسی و ارزیابی نتایج گزارش‌های میانی توپکرانی هوشمند خطوط اصلی ۱۶ اینچ C  و D و خطوط اصلی ۱۴ اینچ A، B، E و F منطقه خانگیران، در مجموع به طول ۷۰ کیلومتر در سال ۹۹ و هم‌زمان با انجام تعمیرات اساسی مراکز جمع‌آوری مرکزی، شرقی و غربی خانگیران پایان یافت.

واله تصریح کرد: در راستای ایمن‌سازی تأسیسات و خطوط لوله، با توجه به نتایج به‌دست آمده از توپک‌رانی هوشمند تعمیرات نقاط معیوب دارای ریسک بالا نیز با همکاری واحدهای تعمیراتی انجام شده است.

وی یادآور شد: هم‌زمان با بازرسی از نقاط با ریسک بالا و تعویض پوشش براساس نتایج تست DCVG/CIPS خطوط لوله چاه‌های خانگیران، ۴۱۳ متر لوله معیوب از خطوط لوله چاه‌های خانگیران نیز امسال شناسایی و تعویض شد.

رئیس اداره بازرسی فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق بیان کرد: انجام این عملیات مهم با وجود محدودیت‌های شدید ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی گروه‌های بازرسی و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با موفقیت محقق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *