اخبار داغ

زنگنه: دانشگاه و صنعت نفت بدون هم نمی‌توانند زنده بمانند

وزیر نفت ضمن تشریح چهار محور توسعه فناوری در صنعت نفت گفت: دانشگاه و صنعت باید با هم کار کنند و لازم و ملزوم یکدیگر هستند، آنها بدون هم نمی‌توانند زنده بمانند. به گزارش خبرنگار تجهیز نیوز ، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۳۱ شهریورماه) در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان‌ پژوهشی در حوزه ازدیاد برداشت‌ […]

اشتراک گذاری
31 شهریور 1399
58 بازدید
کد مطلب : 5690

وزیر نفت ضمن تشریح چهار محور توسعه فناوری در صنعت نفت گفت: دانشگاه و صنعت باید با هم کار کنند و لازم و ملزوم یکدیگر هستند، آنها بدون هم نمی‌توانند زنده بمانند.

به گزارش خبرنگار تجهیز نیوز ، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۳۱ شهریورماه) در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان‌ پژوهشی در حوزه ازدیاد برداشت‌ میدان‌های نفت و گاز سخنان خود را با یادآوری سال ۵۹ اینگونه آغاز کرد: سال ۵۹ در بعدازظهر چنین روزی دولت بعثی عراق یک مرحله جدید را در جنگ و تجاوز به جمهوری اسلامی آغاز کرد. آن روز من کاملا یادم است؛ عصر بود در ساختمان ستاد انقلاب فرهنگی که پشت تالار وحدت بود، جلسه داشتیم که ناگهان تمام آسمان تهران پر از هواپیما شد و گفتند فرودگاه تهران را زدند.

وی ادامه داد: آن دوران را ملت ما با استقامت، شهادت، فداکاری، جهاد گذراند. اکنون اگر ما سرپا هستیم به برکت جهاد مجاهدان گمنام این سرزمین است که آن دوران را پشت سر گذاشتند. البته اکنون نیز جنگ است منتها این جنگ بدون خونریزی است که آمریکا علیه ما راه انداخته است.

وزیر نفت گفت: خاطره همه شهیدان بزرگوار، ایثارگران، خانواده‌هایشان و همه عزیزانی و رزمندگان که در دفاع مقدس فداکاری کردند و برای ما عزت آفریدند را گرامی می‌دارم.

دانشگاه‌ها قلب پیوندی برای نفت

زنگنه با این مقدمه و با بیان اینکه از مدیران دانشگاه‌ها، مسئولان پروژه‌ها در دانشگاه‌ها، استادان، دانشجوها که با حوصله و صبر زیاد این دوران را طی کردند، قدردانی می‌کنم، یادآور شد: دانشگاه و صنعت باید با هم کار کند و لازم و ملزوم هم هستند. آنها بدون هم نمی‌توانند زنده بمانند. بارها این مثال را زدم وقتی قلب فردی با مشکل روبه‌رو می‌شود یک قلب جدید به آن پیوند می زنند. تمام بدن در مقابل قلبی که پیوند زده می‌شود تجهیز می‌شود تا این پیوند را دفع کند. تمام پیشرفت بشر این است که کاری کند که این سیستم ایمنی بدن را کنترل کند که این پیوند را دفع نکند و این را به عنوان جز خودش بپذیرد و پس از آن با هم زندگی کنند.

وی با بیان اینکه من همیشه گفتم دوستان تحمل کنید، صبر کنید، حوصله کنید. این دو (صنعت و دانشگاه) با همدیگر مانند قلب پیوندی می‌مانند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها قلب پیوندی برای نفت هستند. بدانید نفت با تمام قدرت سعی می‌کند شما را دفع کند و شما هم حوصله کنید.

وزیر نفت یادآور شد: دانشگاه‌ها خیلی حوصله کردند که از آنها تشکر می‌کنم. همکاران من هم حوصله کردند و از آنها هم متشکرم. اکنون پیوند نفت و دانشگاه برقرار شده است.

زنگنه با اشاره به اینکه ۹ قرارداد نخست بخش بالادستی صنعت نفت به سختی و به زور با دانشگاه‌ها امضا شد، تصریح کرد: ۱۳ قرارداد امروز نتیجه پیوند دانشگاه و صنعت نفت است که در کنار افزایش بازیافت و بهبود تولید دستاور بزرگی است. ما هم اگر بخواهیم دیگر نمی‌توانیم نفت و دانشگاه را از  هم جدا کنیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *