اخبار داغ

عملیات ساخت لوله مغزی سیار در شرکت فنی و مهندسی محور ماشین دوار به پایان رسید

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از مدیر عامل شرکت فنی ومهندسی محور ماشین دوار عملیات ساخت لوله مغزی سیار در شرکت فنی و مهندسی محور ماشین دوار به پایان رسید. مهندس روح اله عزیزی مدیر عامل شرکت محور ماشین دوار از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان خوزستان […]

اشتراک گذاری
31 شهریور 1399
95 بازدید
کد مطلب : 5717

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از مدیر عامل شرکت فنی ومهندسی محور ماشین دوار عملیات ساخت لوله مغزی سیار در شرکت فنی و مهندسی محور ماشین دوار به پایان رسید.

مهندس روح اله عزیزی مدیر عامل شرکت محور ماشین دوار از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار علمی پایگاه خبری تجهیز نیوز گفت : لوله مغزی سیار (انگلیسی: Coiled tubing‎) از فناوری‌های نوین در حفاری چاه‌های نفت و گاز به‌شمار می‌رود، که کاربرد آن در جابجایی سیالات درون چاه، تزریق اسید و انگیزش چاه، تمیز کردن چاه، حفاری با موتور درون چاهی، انجام سیمان‌کاری اصلاحی و نصب مجرابند، احیای چاه با استفاده از تزریق نیتروژن، قابلیت امتزاج و انجام عملیات نمودارگیری و مشبک کاری در حفاری جهت دار و افقی می‌باشد.

دستگاه لوله مغزی یکی از ماشین‌آلات صنعتی حفاری است و جهت عملیات تعمیر و تکمیل چاه‌های نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد و جایگزینی برای دستگاه‌های حفاری تعمیراتی بشمار می‌رود. دستگاه لوله مغزی سیار شامل یک لوله فولادی پیوسته و بدون انقطاع، به طول چند هزار متر است، که بر روی قرقره‌ای گردان پیچیده شده و امکان راندن آن را درون چاه‌های تولیدی نفت و گاز، به دفعات میسر می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *