اخبار داغ

صدور گواهینامه ایزو در اهواز

ایزو سازمان استاندارد سازی بین المللی است و شرکت ها برای اخذ ایزوهای مختلف بنا به نیاز خود و دامنه فعالیت و  تولیداتشان، از این سازمان اقدام می نمایند. امروزه اخذ ایزو بسیار حائز اهمیت می باشد تا آنجا که شرط بسیاری از مبادلات بازرگانی در سطح بین المللی می باشند. این سازمان به ترویج بین المللی […]

اشتراک گذاری
29 شهریور 1399
104 بازدید
کد مطلب : 5478

ایزو سازمان استاندارد سازی بین المللی است و شرکت ها برای اخذ ایزوهای مختلف بنا به نیاز خود و دامنه فعالیت و  تولیداتشان، از این سازمان اقدام می نمایند.

امروزه اخذ ایزو بسیار حائز اهمیت می باشد تا آنجا که شرط بسیاری از مبادلات بازرگانی در سطح بین المللی می باشند. این سازمان به ترویج بین المللی استانداردهای صنعتی و اقتصادی می پردازد تا تبادلات صنایع و حرفه های مختلف را در یک راستا هماهنگ سازد. سازمان بین المللی استاندارد سازی یک سازمان غیردولتی می باشد و به دلیل اینکه استانداردهای آن تبدیل به قانون می شود از اکثر سازمان های دولتی قدرت بیش تری دارد. ایزو مجموعه ای از توسعه دهنده استانداردها است که کلیه فعالیت های تولیدی و خدماتی را شفاف سازی می کند. به نحوی که تمامی مراحل کار برای تولید کننده و مصرف کننده مشخص باشد. ایزوها انواع مختلف دارند هرکدام از ایزوها بیانگر معنی خاصی هستند. 

ثبت گواهینامه ایزو و صدور آن برای شرکت های متقاضی اخذ گواهینامه دارای شرایط و ضوابط بخصوصی است.هرچند این شرایط برای هر استاندارد ایزو و اخذ هر گواهینامه متفاوت بوده و بنا بر نوع ایزو درخواستی و شرایط شرکت و سازمان متقاضی تعیین می گردد با این حال یک سری شرط و مراحل کلی جهت ثبت و صدور گواهینامه ایزو وجود دارد که این شرایط و مراحل تقریبا در پروسه دریافت تمام گواهینامه ها و استانداردها یکسان است.مراحل و شرایط کلی صدور ایزو به شرح زیر است:

۱. درخواست صدور گواهینامه ایزو توسط مشتری.

۲. ارسال فرم تقاضا برای مشتری و تکمیل این فرم توسط مشتری.

۳. بررسی زمینه کاری و امکان صدور گواهینامه.

۴. تعیین تعداد روزهای ممیزی با توجه به زمینه کاری سازمان و تعداد پرسنل

۵. ممیزی مرحله اول شامل : بررسی مستندات سیستم مدیریت کیفیت ، روش های اجرایی ، نظامنامه کیفیت ، دستور العمل ها، فرم ها و چک لیست های وابسته.

۶. ممیزی مرحله دوم شامل : بررسی سوابق سیستم مدیریت کیفیت با توجه به الزامات

۷. ارسال اعلام هزینه ثبت و صدور گواهینامه ایزو و ممیزی مراقبتی سالیانه به مشتری.

۸. عقد قرارداد : قرارداد شامل شرایط کلی ممیزی و اخذ و تمدید گواهینامه ایزو ، تعهدات طرفین و مدت تفاهم نامه )سه سال(

۹. اعلام تاریخ ممیزی، نام ممیز و برنامه ممیزی با توجه به دامنه کاری سازمان و جدول مهارت ممیزان شرکت )در صورت نیاز کارشناس فنی(

۱۰. انجام جلسه ممیزی مرحله و تعیین مدت زمان لازم جهت رفع عدم انطباق های احتمالی .

۱۱. ارسال تاریخ ممیزی مرحله دوم با ارائه مدارک رفع عدم انطباق تاریخ ممیزی .

۱۲. در صورت وجود عدم انطباق در ممیزی مرحله دوم (عمده –جزیی) ، شرکت متقاضی موظف به رفع عدم انطباق و ارائه مدارک عینی در این موضوع می باشد .

۱۳. ارسال تاریخ ممیزی پیگیرانه و برنامه ممیزی در صورت وجود عدم انطباق عمده بر حسب تشخیص سرممیز و مدیر صدور گواهینامه  .

۱۴. صدور گواهینامه پس از رفع انطباق ها.

۱۵. گواهی نامه صادره فقط در زمان مندرج بر روی گواهینامه و در شرایط رعایت مفاد قرارداد فی مابین دارای اعتبار است .

توجه : اخذ گواهینامه ایزو نیازمند استقرار و پیاده سازی سیستم و تهیه و اجرای روش های اجرایی می باشد.جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

شرکت تجهیز صنعت نگین پاسارگاد با پروانه رسمی از سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان کلیه خدمات ثبت و صدور استاندارد ها رو با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت ارائه می دهد . جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس www.tsnp.co.ir مراجعه و یا با ایمیل taherzadeh.res@gmail.com مکاتبه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *