اخبار داغ

استفاده از آبیاری مدرن در سطح ۲۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام

ایلام-استاندار ایلام گفت: از آبیاری مدرن در سطح ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام استفاده می شود. به گزارش از خبرگزاری تجهیز نیوز وبه نقل از مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی ویژه استان ایلام در استانداری ایلام اظهار کرد: در عین حالی که استان […]

اشتراک گذاری
27 شهریور 1399
61 بازدید
کد مطلب : 5367

ایلام-استاندار ایلام گفت: از آبیاری مدرن در سطح ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام استفاده می شود.

به گزارش از خبرگزاری تجهیز نیوز وبه نقل از مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی ویژه استان ایلام در استانداری ایلام اظهار کرد: در عین حالی که استان ایلام در صرفه جویی منابع آبی و حفظ و ذخیره آب‌های سطحی از استان‌های موفق و پیشگام کشور بوده اما لازم است برای برنامه ریزی انجام شده برای تامین آب زمین‌های زراعی در دست اقدام استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد همکاری و مساعدت لازم نیز صورت پذیرید.

وی گفت: در استان ایلام اقدامات و برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب انجام شده است که جا دارد به عنوان الگو در کشور مطرح و مورد توجه مسئولین وزارتخانه‌ها قرار بگیرد.

وی بیان کرد: استان ایلام جزو معدود استان‌های کشور است که دارای چاه غیر مجاز نیست.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تحول عظیمی در آبی کردن اراضی کشاورزی استان رخ داده است، گفت: قبل از سال ۹۶ بین ۶۵ تا ۷۰ هزار هکتار زمین آبی در استان وجود داشته، در حال حاضر این میزان به ۱۱۰ هزار هکتار رسیده است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: آبی کردن حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار هم در دست اقدام است که تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: در استان ایلام بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی را که به شکل سنتی آبیاری می‌شدند به صورت غرقابی تبدیل به آبیاری مدرن کرده‌ایم.

منبع:خبرگزاری مهر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *