اخبار داغ

صنعت گاز از خطرناک‌ترین صنایع بعد از صنعت اتمی است

مشاور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر ضرورت رعایت مسائل ایمنی، صنعت گاز را خطرناک‌ترین صنعت بعد از صنعت اتمی دانست. به گزارش تجهیز نیوز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا یوسفی‌پور در نشست بررسی دلایل بروز حوادث و مصادیق آن در شرکت‌های گاز که در محل شرکت گاز استان […]

اشتراک گذاری
26 شهریور 1399
53 بازدید
کد مطلب : 5221

مشاور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر ضرورت رعایت مسائل ایمنی، صنعت گاز را خطرناک‌ترین صنعت بعد از صنعت اتمی دانست.

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا یوسفی‌پور در نشست بررسی دلایل بروز حوادث و مصادیق آن در شرکت‌های گاز که در محل شرکت گاز استان آذربایجان غربی برگزار شد، به تشریح علل حوادث و رخدادهای ناگوار در صنعت گاز کشور در سال‌های اخیر پرداخت و اظهار کرد: در اجرای پروژه‌ها حفظ جان یک نفر هم باید مدنظر قرار گیرد، زیرا افزون بر هزینه‌های جانی و مالی و همچنین پاسخگو بودن در مقابل خداوند، آبروی شرکت و برندینگ آن نیز به مخاطره می‌افتد.

وی صنعت گاز را خطرناک‌ترین صنعت بعد از صنعت اتمی دانست و ادامه داد: یک خطای کوچک یا سلسله‌ای از بی‌مبالاتی‌ها ممکن است به فاجعه‌ای بزرگ منجر شود و در این بین همه واحدهای مختلف اجرا، بهره‌برداری، اچ‌اس‌یی، بازرسی فنی، حراست و دیگر بخش‌ها در جلوگیری از حوادث نقش بسزایی دارند.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بررسی موردی برخی آسیب‌ها و ضعف‌ها به بخش فرهنگ ایمنی نیز اشاره کرد و گفت: برای مثال، کارکنان بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) باید در سایت حضور داشته باشند و سایر واحدها نیز باید این واحد را نه به‌عنوان پلیس، بلکه یار و همراه خود بدانند.

یوسفی‌پور از دیگر علل مهم بروز حوادث در پروژه‌های صنعت گاز را کار با ماشین‌آلات دانست و افزود: وجود راهنما، راننده آشنا و مجرب و همچنین ماشین‌آلات سالم و اصولی، از مهم‌ترین اقدام‌هایی است که توجه به آن، بروز حوادث از این ناحیه را نزدیک به صفر می‌کند. جلوگیری از حادثه بسیار ساده‌تر از حل و رفع آن بعد از وقوع است، اگر ما اقدام‌های ایمنی را به درستی اجرا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به علل بروز حوادث به‌طور خاص در شرکت‌های گاز استانی اشاره و تصریح کرد: ضعف سامانه نظارتی، بی‌انضباطی در محیط‌های کاری، پایبند نبودن به موازین اولیه اچ‌اس‌یی، انجام کار در زمان تعطیل و عدم رعایت الزامات رانندگی، دلایل اصلی بروز حوادث منجر به خسارت‌های مالی و جانی در شرکت‌های گاز استانی در سال‌های اخیر بوده است.

مشاور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: دلیل اصلی حوادث بزرگ، بی‌احتیاطی‌های کوچکی است که در اقدام‌های ما روی می‌دهد.

یوسفی‌پور در پایان ابراز امیدواری کرد که با عمل به برنامه ۱۴ بندی که در شرکت ملی گاز ایران تهیه و تدوین شده است شاهد به بار نشستن پروژه‌ها بدون بروز هیچ خسارت جانی و مالی باشیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *