اخبار داغ

زنگ خطر تضعیف تقاضا برای صنعت نفت به صدا در آمد

در پی تضعیف تقاضای جهانی برای انرژی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا زنگ خطر برای صنعت نفت به صدا در آمده است. به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، بازیگران مهم صنعتی روز دوشنبه (۲۴ شهریورماه) اعلام کردند: تضعیف مداوم اقتصاد جهانی در پی همه‌گیری ویروس کرونا بیش از آنچه انتظار می‌رفت سبب کاهش تقاضای نفت می‌شود. سازمان کشورهای […]

اشتراک گذاری
26 شهریور 1399
71 بازدید
کد مطلب : 5206

در پی تضعیف تقاضای جهانی برای انرژی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا زنگ خطر برای صنعت نفت به صدا در آمده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، بازیگران مهم صنعتی روز دوشنبه (۲۴ شهریورماه) اعلام کردند: تضعیف مداوم اقتصاد جهانی در پی همه‌گیری ویروس کرونا بیش از آنچه انتظار می‌رفت سبب کاهش تقاضای نفت می‌شود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، شرکت انگلیسی بی‌پی و غول معامله‌گر نفتی جهان ویتول همگی پیش‌بینی‌های ناخوشایندی درباره تقاضا داشتند، زیرا افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا امید به بهبودی سریع را کاهش می‌دهد.

اوپک روز دوشنبه (۲۴ شهریورماه) در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت امسال ۹ میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد، این در حالی است که در برآورد ماه گذشته این رقم ۹ میلیون و ۶۰ هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

به گزارش تجهیز نیوز ، بی‌پی نیز روز دوشنبه (۲۴ شهریورماه) در سناریوی اصلی چشم‌انداز سالانه خود برآورد کرد که ویروس کرونا سبب می‌شود مصرف نفت تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳ میلیون بشکه در روز و تا سال ۲۰۵۰ حدود ۲ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

بی‌پی در دو سناریوی بدبینانه‌تری، به کندشدن روند مصرف نفت شتاب بیشتری بخشید و سال ۲۰۱۹ میلادی را اوج مصرف نفت خواند. در سناریوی سوم، تقاضای نفت در حدود سال ۲۰۳۰ به اوج خود می‌رسد.

راسل هاردی، مدیرعامل ویتول، رویکرد مثبت‌تری داشت و در یک کنفرانس جهانی نفت گفت: پس از اوج گرفتن ذخیره‌سازی نفت در بدترین شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، بازار به‌تدریج ذخیره‌سازی بیش‌ از حد را مصرف می‌کند.

این در حالی است که جیوانی سریو، رئیس تحقیقات جهانی تجارت گفت: کاهش تقاضای ناشی از افزایش مداوم موارد ابتلا به کرونا یا موج دوم شیوع کرونا، بیشترین شوک ممکن را در ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده برای بازار ایجاد خواهد کرد.

به گزارش تجهیز نیوز  ، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) نیز روز سه‌شنبه (۲۵ شهریورماه) برآورد پیشین خود درباره تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ را اصلاح کرد و احتیاط بیشتری در پیش‌بینی سرعت بهبود اقتصادی در پی شیوع ویروس کرونا به خرج داد.

این نهاد مستقر در پاریس چشم‌انداز تقاضا در سال ۲۰۲۰ را با روزانه ۲۰۰ هزار بشکه کاهش، ۹۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد. این دومین کاهش برآورد در چند ماه اخیر است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود گفت: انتظار داریم در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ بهبود تقاضای نفت به‌طور چشمگیری کاهش یابد، زیرا بخش بیشتری از بهبودهایی که ممکن بود به‌راحتی رخ دهد اکنون انجام شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *