اخبار داغ

استفاده از شیوه‌های جدید ضخامت‌سنجی کف مخازن در آغاجاری

عملیات پایش خوردگی کف مخزن به روش پیشرفته نشت شارژ میدان مغناطیسی (MFL) برای نخستین بار در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری انجام شد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، فریدون سروی، رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت:‌ پس […]

اشتراک گذاری
26 شهریور 1399
75 بازدید
کد مطلب : 5227

عملیات پایش خوردگی کف مخزن به روش پیشرفته نشت شارژ میدان مغناطیسی (MFL) برای نخستین بار در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری انجام شد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، فریدون سروی، رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت:‌ پس از گزارش‌های ضخامت‌سنجی و مشاهده خوردگی در کف مخزن ۱۱۰۷ پالایشگاه مجیدیه ماهشهر، با برنامه‌ریزی و ارائه دستورعمل مناسب از سوی این اداره، پیشنهاد و برنامه بازرسی به روش پیشرفته نشت شارژ میدان مغناطیسی (MFL) ارائه شد.

وی افزود: پس از کسب مجوزهای لازم، پایش خوردگی کف مخزن مذکور به روش MFL برای نخستین بار در این شرکت آغاز شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری عنوان کرد: روش MFL از روش‌های نوین پایش کف مخزن به شمار می‌رود که در چند سال اخیر به عنوان روش باسرعت و قابلیت اطمینان بالا در شرکت‌های نفتی معتبر و کشورهای پیشرفته در حال انجام است و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با دستورعمل اجرایی کارشناسان خود و بهره‌گیری از پیمانکار داخلی و به‌کارگیری دستگاه MFL ساخت داخل به اجرای این روش اقدام کرده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *